Реклама
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 686
Увага!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 652
Реклама спецкурсу
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 642
Постлюдії до Дня Вчителя
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 5984
Постлюдії до Дня Вчителя...
Інтерв’ю з вчителями української мови та літератури
студентів 41-АУ групи
Степаненко Тетяна
Учитель – це професія від Бога, всі решта професії – від учителя. Кожен з нас пам'ятає свою першу вчительку, улюбленого вчителя-предметника і того, хто ганяв з 5-го по 11-й клас по вивченому, а частіше – по домашньому завданню. Ці роки залишилися у пам'яті як найбезтурботніші й найщасливіші. З плином часу вчорашні учні приводять до школи вже своїх дітей і ретельно вибирають для них класного керівника. Отож, я, Степаненко Тетяна, вирішила взяти інтерв’ю у вчителя української мови та літератури моєї школи (Білогородської ЗОШ №2) — Каплоушенко Наталії Василівні, якій в цьому році виповнилося 65 років, а її сумлінній вчительській діяльності — 45 років. Гадаю, що їй є що сказати про досвід вчителя української мови та літератури, який буде цікавим та пізнавальним для нас.
Звернення до колег
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 812
І хто б там що кому не говорив,
а згине зло і правда переможе!
Ліна Костенко
Дорогі КОЛЕГИ-ОДНОДУМЦІ!
От і ще один навчальний рік відходить в історію… Кожному з нас він запам’ятається різними справами, але, мабуть, не помилюся, якщо спрогнозую, що в історії шкільної літературної освіти цей навчальний рік залишиться як рік боротьби…
Спільної боротьби усіх небайдужих за збереження у шкільному розкладі окремих предметів української і зарубіжної літератури. Боротьби за людину, яка читає… Боротьби за критичність думки, плюралізм поглядів українських школярів... Боротьби за СВОБОДУ І СИЛУ ЛЮБОВІ, що розвиває у наших учнів оригінальна і перекладна література.
Це був складний напружений навчальний рік, оскільки, крім вирішення звичних для нас поточних проблем, нам довелося докладати зусиль, щоб зберегти в школах України стратегічно важливу тріаду самостійних курсів «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література».
Поки одні вибудовували концепції інтеграції («злиття») предметів, ми з вами розпочали складний шлях боротьби…
Поки одні нам казали, що «питання уже вирішено, і ви нічого не зможете змінити», ми з вами писали чисельні листи і звернення у різні інстанції, готували пости у соціальних мережах, проводили круглі столи, конференції, мітинги, виступали на радіо і телебаченні…
Поки одні намагалися пристосуватися до нових умов викладання літератури за умов інтеграції предметів, ми з вами об’єдналися і наполегливо переконували опонентів, що це призведе до втрати існуючих здобутків вітчизняної літературної освіти, що «злиття» предметів поглибить кризу читання у школярів.
І МИ ПЕРЕМОГЛИ!!!!!!!!!!
ЦЕ НАША СПІЛЬНА ПЕРЕМОГА УСІХ, ХТО БОРОВСЯ!!!!!!!!
Отже, ще раз є привід згадати відомі слова нашого Пророка:
Борітеся - поборете!
Вам Бог помогає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!
З повагою і вдячністю,
Олена Ісаєва
резолюція
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 844
РЕЗОЛЮЦІЯ
Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Актуальні проблеми літературної освіти в середній
та вищій школі»
(м. Київ, НПУ імені М.П. Драгоманова, 6-7 квітня 2017 р.)
Ми, учасникиВсеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми літературної освіти в середній та вищій школі», обговоривши нагальні питання літературної освіти в Україні, дійшли таких висновків:
1. Схвалити основні положення доповідей учасників конференції, відзначити їх актуальність, ґрунтовність, наукове та практичне значення, а також належну якість та глибину досліджень.
2. Визнати літературну освіту в Україні такою, що має виняткове значення в плеканні національної самототожності, державності та духовності, вихованні любові до батьківщини, формуванні демократичного, гуманістичного світогляду, естетичної свідомості та смаку, критичного, образно-емоційного й планетарного мислення, пробудженні емпатії та підвищенні громадянської активності передовсім у протидії воєнній агресії з боку Росії, а також у здійсненні ідеалів Майдану в суспільному житті країни. Наголосити на важливості повноцінної середньої літературної освіти для духовного зростання молодого покоління українців, пізнання людиною себе і навколишнього світу, формування української ідентичності, протистояння викликам цифрової епохи.
3. Підтримати курс держави на підвищення якості літературної освіти, вказати на необхідність впровадження в навчальний процес нових (у т. ч. інформаційних, інтерактивних тощо) технологій та необхідність матеріального та науково-методичного забезпечення цього процесу.
4. З огляду на специфіку культурно-політичної ситуації в Україні, пріоритети розвитку держави вважати помилковою ідею об’єднання в один навчальний предмет шкільних дисциплін «Українська література» і «Зарубіжна література» незалежно від профілю навчання. Глибоко переконані, що бінарна модель літературної освіти, апробована протягом 25 років, є ефективною для формування громадянина-патріота з планетарним мисленням. Злиття названих навчальних дисциплін призведе до значного послаблення спроможності літературної освіти у вирішенні нагальних потреб українського суспільства й держави. Вважаємо за доцільне наголосити на необхідності збереження на рівні школи (у тому числі шкіл з мовами національних меншин) і ВНЗ бінарної моделі вітчизняної системи літературної освіти (у школах з українською мовою навчання: українська література – зарубіжна література; у школах з мовами національних меншин: українська література – література (зарубіжна і література національної меншини)) як такої, що є найефективнішою для реалізації її могутнього навчально-виховного потенціалу у школах з мовами національних меншин: українська література – зарубіжна література (українською мовою) та література національної меншини (в оригіналах), що є найефективнішою для реалізації її могутнього навчально-виховного потенціалу.
5. Наголосити на неприпустимості ігнорування природи літератури як виду мистецтва та запровадження щодо її викладання вульгарно-соціологічного підходу, що фактично зводить літературу до рівня ілюстрації окремих суспільних явищ. Звернути увагу очільників освіти на необхідність вибудовування наскрізних змістових ліній літературної освіти, виходячи з її природи.
6. У зв'язку з курсом держави на інтеграцію в освіті розглядати посилення стійких міжпредметних взаємозв’язків між двома навчальними дисциплінами без зазіхання на самостійність кожної з них як доцільну альтернативу запропонованому МОН України інтегрованому курсу "Література (українська і зарубіжна)". Увиразнити, що міжпредметна інтеграція – це не злиття предметів, а взаємопроникнення ідей, понять, принципів, підходів у навчанні.
7. До кола ключових компетентностей долучити читацьку компетентність, яка передбачає певну систему знань літературознавчого, перекладознавчого та культурологічного характеру, навички критичного мислення, наявність та постійне зростання рівня естетичного смаку.
8. Продовжувати роботу з опрацювання досвіду провідних учителів і фахівців ВНЗ із питань підвищення ефективності літературної освіти з урахуванням нагальних потреб розвитку країни (насамперед національно-патріотичного виховання учнів і студентів) та специфіки цифрової епохи.
9. Вважати за доцільне розширювати і поглиблювати дослідження за напрямами роботи науково-практичної конференції, проводити її на регулярній основі, поширювати результати розвідок учасників конференції через фахові часописи, паперові та електронні видання.
10. Підтримуємо позицію щодо необхідності збереження окремих предметів «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література» в основній і старшій школі, висловлену науковцями, вчителями, представниками широкої громадськості в численних зверненнях на адресу Міністерства освіти і науки України, зокрема в таких:
· Звернення науково-педагогічної спільноти, представників громадськості та всіх небайдужих до Міністра освіти і науки Лілії Гриневич (зареєстровано в МОН України 26 вересня 2016 р. № І-4224) // Електронний ресурс: http://osvita.ua/school/reform/52858/; http://life.pravda.com.ua/society/2016/11/8/219877/
· Резолюція учасників Всеукраїнського круглого столу «Шкільна літературна освіта: учора, сьогодні, завтра» від 25 листопада 2016 р. (зареєстровано в МОН України 2 грудня 2016 р. № 30857) // Електронний ресурс: http://www.metod.iif.npu.edu.ua/23-uncategorised/133-vseukrainskyi-kruhlyi-stil
Підручник, наповнений Любов'ю
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 834
Пропонуємо Вам ознайомитися з новим підручником із зарубіжної літератури для 9 класу .
Автори – Ісаєва О ., Клименко Ж ., Мельник А ., Бицько О .
Видавництво « Оріон», 2017 р.
Силабус пропедевтичної практики із ЗЛ для спец.014.02 Середня освіта (Мова і література)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальна пропедевтична практика (3 курс СО)
- Перегляди: 954
ВІДКРИТИ СИЛАБУС
Зверніть увагу! Важливо!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 786
Шановні колеги! На сайті Верховної ради України з’явилась петиція
"НА ЗАХИСТ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ"!
https://itd.rada.gov.ua/services/Petition/Index/2066
Запрошуємо усіх небайдужих підтримати петицію!
Як це можна зробити?
1. Потрібно зайти за посиланням на сайт і зареєструватися. Зверніть увагу, що ID - це Ваша електронна адреса.
2. Після завершення реєстрації на Ваш мобільний телефон має прийти підтвердження, а на вказану Вами електронну адресу лист для завершення реєстрації.
4. Перейдіть за вказаним у листі посиланням на сайт із петиціями.
5. Використайте надісланий Вам пароль і підтримайте петицію.
ДЯКУЄМО ЗА НЕБАЙДУЖІСТЬ!!!
Вітаємо!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 860
24 січня 2017 року на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.053.07 у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова відбувся успішний захист дисертації старшого викладача кафедри історії, суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Донецького облІППО Ціка Ігоря Григоровича з теми «Формування етнокультурної компетентності учнів 5–7 класів у процесі вивчення зарубіжної літератури» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (зарубіжна література). Науковий керівник – Жанна Валентинівна Клименко, доктор педагогічних наук, професор кафедри методики викладання світової літератури НПУ імені М.П. Драгоманова.
Щиро вітаємо Ігоря Григоровича та Жанну Валентинівну з цією знаковою подією. Бажаємо нових творчих злетів!