ХХ Всеукраїнський диктант національної єдності
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 607
Шановні колеги!
Вітаємо з Днем української писемності та мови! Нехай лунає наша мова і наша пісня на широких теренах Української землі й по всьому безкрайньому світу, а українська книга стане предметом особливої уваги держави та пошани кожного українця, від малого до великого!
Свідченням такої пошани став сьогодні Всеукраїнський радіодиктант національної єдності, до якого вже вкотре долучилися викладачі та студенти нашого факультету іноземної філології. Рано-вранці (як для тих, хто працює з 12.30) зібралися вже в рідному для нас Google Meet усі спраглі українського слова. Зібралися, щоб виявити свою громадянську й професійну позицію, доєднатися до мільйонів українців, які по всьому світу писали сьогодні цей диктант, демонструючи друзям і ворогам нашу національну єдність, рішучість та незламність!
Цього року Всеукраїнський диктант був ювілейний – ХХ! А написав його для широкого загалу відомий український письменник та видавець Іван Малкович, саме той, завдяки якому українці раніше за росіян масово долучилися до читання рідною мовою серії захопливих романів Дж. Ролінґ про юного чарівника Гаррі Поттера. Саме тому, напевно, не втримався і згадав у своєму тексті англійську письменницю та її твори, що набули неабиякої популярності в усіх куточках світу.
Джерело світлини: https://nspu.com.ua/novini/ivan-malkovich-napisav-tekst-dlya-hh-go-radiodiktantu-nacionalnoi-iednosti/
На початку зустрічі в Meet учасники із цікавістю переглянули презентацію про українську мову та факультетську «калинову родину», згадали, як писали Всеукраїнські диктанти національної єдності в попередні роки, долучалися до інших заходів, спрямованих на плекання любові молоді до своєї мови й культури.
Звісно, найцікавішою частиною заходу став сам диктант, що спонукав присутніх пригадати свої шкільні роки! Трансляція відбувалася з YouTube-каналу Українського радіо. Цього року диктант уперше читала улюблена багатьма українцями актриса театру й кіно Римма Зюбіна.
Джерело фото: https://suspilne.media/78169-aktorka-zubina-rozpovila-ak-gotuvalasa-do-diktantu-nacionalnoi-ednosti/
А ще до того присутніх надихнула своєю промовою шанована на факультеті професорка та очільниця колективу – Алла Зернецька.
Писати диктант було весело: темп нормальний, вимова чітка, текст актуальний і близький до проблем молоді. Трохи, правда, зв’язок переривався, але повтори тексту не дозволили присутнім зійти з дистанції. А на завершення ще й зробили загальне фото (скрін) із текстами диктанту в руках на пам’ять про особистий внесок кожного в національне єднання всіх українців (а що може бути ефективніше за це, якщо хочемо покласти край війні та вигнати окупанта?).
Справжнім дарунком для учасників заходу стало живе виконання пісні «Україна» (слова і музика Ірини Федишин), яку натхненно виконала майбутня зірочка української естради, а поки студентка 3 курсу нашого факультету Ірина Рацин, за що їй велика подяка! Згадали, як прекрасно лунала її пісня в докоронавірусну епоху, під час Першого студентського фестивалю української пісні «Червона рута».
Але все ще попереду, бо ж українське слово невмируще, а українська пісня завжди живе в наших серцях!
Святкуємо День української писемності та мови
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 468
Творча зустріч з учителькою зарубіжної літератури Іриною Мегедь
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 362
До уваги студентів-практикантів та всіх бажаючих!
Раді вам повідомити, що на наступному тижні на вас чекає незабутня зустріч із відомою в Україні педагогинею, вчителем зарубіжної літератури та методистом ІРИНОЮ ВОЛОДИМИРІВНОЮ МЕГЕДЬ (м. Київ).
Вона завітає до нас у Google Meet, щоб поділитися своїм унікальним досвідом викладання предмету та пригостити різнобарвними методичними «родзинками». Зустрічь відбудеться 8 жовтня (четвер) о 15.00. Підключитися до зустрічі можна за покликанням: https://meet.google.com/seg-jius-gov.
Приходьте! Не пожалкуєте! Буде смачно!
ВИБІРКОВА ДИСЦИПЛІНА (2 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 771
ВВ2.1.01 ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА
(автор і викладач – доктор педагогічних наук, професор О.О.ІСАЄВА)
Вибірк. дисципліна (2 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 748
ВВ2.1.02 ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
(автор – кандидат педагогічних наук, доцент А.О.МЕЛЬНИК; викладачі – к.п.н, доц. А.О.МЕЛЬНИК, к.п.н., доц. Н.О.ПІВНЮК)
«Дитяча література? Навіщо вона нам? Ми вже давно не діти», – так може подумати будь-хто з Вас. Дійсно, Ви дорослі, адже свідомо обрали професію вчителя, у тому числі вчителя зарубіжної літератури.
За діючою шкільною програмою із зарубіжної літератури (5-7 кл) більше 80 % – це твори дитячої літератури. Чи потрібно вчителю знати предмет, який він готується викладати?
«А навіщо мені дитяча література, якщо я планую викладати іноземну мову?», – зауважите Ви. Але хіба вчителю іноземної мови не потрібно знати своїх учнів? Потрібно. І тут Вам знову на допомогу дитяча література – своєрідна психологія дитинства в художніх образах, яка розкаже про дітей більше, ніж будь-який підручник з психології. Наприклад, ви зможете зрозуміти, чому діти обожнюють таких «неправильних» героїв, як Том Соєр, Карлсон чи Гаррі Поттер.
Зображуючи світ дитинства, дитячі письменники намагаються знайти відповіді на багато важливих питань: Яким мають бути батьки? Чи всі дорослі можуть виховувати дітей? Якими мають бути школа, вчителі? та ін.
Хороша дитяча література (а саме таку ми будемо вивчати) завжди двоадресна: вона звертається водночас і до дітей, і до дорослих. «Мауглі», «Аліса...», «Мері Поппінс», «Вінні Пух...», «Пеппі Довга Панчоха», «Мумі-тролі», «Чарлі та шоколадна фабрика» – багатопланові твори, їх цікаво читати і вони спонукають до роздумів не тільки на «дитячі» теми.
Дитяча література – це та платформа, на якій завжди можуть зустрітися і діти, і дорослі. До зустрічі на нашому курсі!
Вибіркова дисцип. (2 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 737
ВВ2.1.02 УКРАЇНСЬКИЙ МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ
(автор і викладач – кандидат педагогічних наук, доцент Л.В.ДАВИДЮК)
Ми розглянемо:
ü - мовленнєвий етикет як виразник ментальності українського народу, показник загальної культури особистості та культури мови і мовлення;
ü- мовний, мовленнєвий та спілкувальний етикет.
Ви дізнаєтесь про:
- історію та національну специфіку українського мовленнєвого етикету;
- стандартні етикетні ситуації та функціональну типологію одиниць мовленнєвого етикету;
- сутність поняття комунікативний антиетикет;
- вербальні та невербальні компоненти нетикету.
Ви навчитесь:
ü- правильно використовувати мовленнєвий етикет у власній комунікативній діяльності в різних життєвих ситуаціях.
Вибіркова дисципл. (2 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 746
ВВ2.1.02 МИСТЕЦТВО ВИРАЗНОГО СЛОВА
(автор – кандидат педагогічних наук, доцент Л.В.ДАВИДЮК; викладачі - доц. Л.В.ДАВИДЮК, ст. викл. О.К.БИЦЬКО)
üмистецтво виразного слова як складник педагогічної майстерності та метод психологічного впливу на учнів;
üвиразне читання як мистецтво складне й синтетичне.
Ви дізнаєтесь про:
üфілологічний та літературний аналіз художнього твору як основу його виразного читання;
üтеорію К.С. Станіславського про словесну дію.
Ви опануєте:
üтехнікою мовлення у єдності її елементів (дихання, голос, дикція);
üнавичками користуватися мовними і позамовними засобами логіко-емоційної виразності;
üвмінням читати творів різних жанрів.
Вибіркова дисципліна (2 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 738
ВВ2.2.02. СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА
(автор та викладач - старший викладач О.К.БИЦЬКО)
Сучасний світ вступив у цифрову епоху, яка обумовлює швидкі зміни всіх сфер життя та посилює демократизацію суспільства. І людина має бути готовою до цих змін, зокрема вміти адекватно оцінити проблеми, що можуть виникнути, та сформувати стратегію їх подолання. Усе це потребує здатності людини критично мислити. Особливо актуальною ця вимога є для сучасних педагогів, на плечах яких вибудовується суспільство Майбутнього.
Метою викладання навчальної дисципліни є розвиток критичного мислення студентів та формування їх професійної готовності до застосування стратегій розвитку критичного мислення в процесі вивчення в школі зарубіжної літератури.
Вибіркова дисцип. (3 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 719
ВВ2.2.03 КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
(автор та викладач - кандидат педагогічних наук, доцент А.О.МЕЛЬНИК)
Курс увиразнює одне з найважливіших завдань сучасної методичної науки – репрезентувати літературний твір як унікальне явище світової культури та організувати процес вивчення зарубіжної літератури на основі діалогу культур.
У курсі ви також дізнаєтеся, що таке культурологічні коментарі, яку роль вони виконують у зменшенні дистанції між інокультурними творами та сучасними читачами; як твори різних мистецтв допомагають зацікавити учнів читанням літературних творів та сприяють формуванню кваліфікованого читача з аргументованою і критичною оцінкою прочитаного.
Ми навчимося складати лінії часу, словники культури й епохи, інтелектуальні карти, інформаційні та інтерактивні плакати, хмаринки слів; опануємо навичками роботи з портретами письменників та ілюстраціями до художніх творів, музичними творами, фрагментами кінострічок і театральних вистав та ін.
Вибіркова дисципл. (3 курс)
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 732
ВВ2.3.01 ЛІТЕРАТУРА СХОДУ В ШКІЛЬНОМУ ВИВЧЕННІ
(автор та викладач – старший викладач О.К.БИЦЬКО)
Кажуть про захід, а ти пам’ятай, що є ще й схід.
Японське прислів’я
Література Сходу – не лише джерело мудрості й естетичного задоволення, але й невід’ємна частина світової літератури та культури. А для студента-філолога це ще й необхідна частина його професійної підготовки. Не менш важливо розумітися в цьому питанні й майбутньому вчителю-словеснику, адже окремі східні твори, зокрема казка «Сіндбад-мореплавіць», поезії Лі Бо й Ду Фу, Мацуо Басьо та Омара Хайяма, прозові твори Шолом-Алейхема та Харукі Муракамі, увійшли до кола читання українських школярів та програм шкільного курсу «Зарубіжна література».
Провідна мета курсу – сформувати загальне уявлення студентів про літературу Сходу в її регіональному й авторському розмаїтті та методику її вивчення в школі. Полегшити й активізувати процес навчання дозволить застосування інтерактивних та ігрових технологій, використання соціальних мереж, мультимедійні презентації основних тем курсу та електронна хрестоматія«Eх Orientе Lux» із текстами для читання (в скороченні).