"Особистість в історії, літературі та методиці навчання" (Івано-Франківськ, 28.10.2021)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Наукові конференції
- Перегляди: 200
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас взяти участь у роботі Міжнародної науково-практичної конференції «Особистість в історії, літературі та методиці навчання», яка відбудеться 28 жовтня 2021 року в Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (початок о 10-00 за київським часом). Форми проведення: очна та дистанційна (онлайн). За умов карантину і закритих кордонів робота конференції буде проходити в онлайн-режимі.
Проблематика конференції:
1) Видатні постаті та їх роль у розвитку держави та національної освіти.
2) Особливості вивчення життя та праць видатних діячів науки та мистецтва у закладах та установах освіти.
4) Виховання шкільної молоді на прикладах життя та творів митців.
5) Дослідження особистості в історико-культурологічних та медіаджерелах.
Інформаційний лист, форму заявки про участь та вимоги до тез /статей шукайте на сайті конференції:
https://sites.google.com/ifoippo.org.ua/conference-personality/ua).
Звітно-наукова конференція викладачів НПУ – 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Наукові конференції
- Перегляди: 251
Тиждень наукових зустрічей на ФІФ
Останній тиждень на факультеті іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова пройшов під знаком щорічної звітно-наукової конференції «ЄДНІСТЬ НАВЧАННЯ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ – ГОЛОВНИЙ ПРИНЦИП УНІВЕРСИТЕТУ» (за підсумками наукової роботи викладачів, докторантів та аспірантів НПУ імені М.П.Драгоманова). Цього року (як і минулого) наукова зустріч відбувалася онлайн.
Розпочалася конференція 17 травня із загальноуніверситетського пленарного засідання, а 18-го було проведено факультетське пленарне засідання, на якому від кафедри методики викладання світової літератури виступили із презентацією результатів своїх наукових пошуків професорка Л.В.Давидюк та доцентка А.О.Мельник.
Людмила Давидюк представила тему «Вікіпедія у навчанні зарубіжної літератури як тестовий майданчик роботи з інформацією та джерелами». Було наголошено на нових напрямках медіадидактики, а саме вікідидактики, у витоків якої в Україні стояла професорка Ганна Онкович. Пані Людмила пояснила, що вікідидактика розробляє технології застосування Вікіпедії в навчальному процесі, розглядає й рекомендує до впровадження нові дидактичні матеріали і засоби з опертям на вікіджерела. Доповідачкою було проаналізовано досвід українських учителів – Олега Куща, Валентини Кодоли, Світлани Дячок – з використання Вікіпедії в навчальному процесі та запропоновано ефективну систему роботи з матеріалами Вікіпедії та її сестринських проєктів, яка дозволить підвищити інформаційну грамотність школярів та сприятиме розвитку їхньої інформаційної компетентності.
Анжела Мельник виступила з темою «Вивчення зарубіжної літератури у взаємозв’язках із образотворчим мистецтвом: проблемно-діалогічний підхід». Доповідачка наголосила на актуальності досліджувальної проблеми, звернула увагу на вимогу до вибору творів образотворчого мистецтва, розкрила сутність проблемно-діалогового підходу до взаємозв’язаного вивчення зарубіжної літератури й образотворчого мистецтва, запропонувала методичні рекомендації до реалізації зазначеного підходу в роботі з портретами письменників та обкладинками книжок на уроках зарубіжної літератури.
Присутні відзначили змістовність і цікавість доповідей Л.В.Давидюк та А.О.Мельник, а також інших доповідачів.
Завершився тиждень секційним засіданням викладачів кафедри у віртуальному просторі «Актуальні проблеми літературної освіти». Програма секції була такою:
Ісаєва О.О., доктор пед.н., проф. «Про людський капітал, емоційний інтелект і роль шкільної літературної освіти».
Клименко Ж.В., доктор пед.н., проф. «Постколоніальний погляд на Лесю Українку та пошуки впливу на читача».
Півнюк Н.О.,кандидат пед. н., доц. «Літературно-педагогічний аналіз фольклорної казки як основа методики її вивчення на уроках зарубіжної літератури».
Холодна Ю.М.,кандидат пед. н., доц. «Особливості гендерного вивчення зарубіжної літератури в школі».
Чепурко О.М.,кандидат філ. н., доц. «Реалізація виховного потенціалу курсу української літератури в педагогічному виші».
Степаненко О.К., докторант, кандидат філ. Н., доц. «Здобутки в царині методики навчання літератури в період кінця ХІХ – початку ХХ століття».
Бицько О.К., ст. викл. «Використання поетичних традицій Країни Вранішнього Сонця в процесі шкільного вивчення японської класичної поезії».
Бойта В.В., аспірант. «Скрайбінг як засіб активізації навчальної діяльності старшокласників у процесі вивчення літератури (художньо-естетичний профіль)».
Студенти святкують Всесвітній день вишиванки - 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 289
Свято вишиванки в колі Калинової Родини
Сьогодні ювілейний (15-й) Всесвітній день вишиванки!
День, коли серця всіх українців б'ються, як одне!
Зі святом вас, дорогі співвітчизники! Нехай усе в нас буде Україна!
Ой Роде наш красний, Роде наш прекрасний!
Не цураймося! Признаваймося!
Бо багацько нас є!
Група 301 ан: Ксенія Нікітенко, Ніна Холод, Аліна Дідух, Любов Зур’ян, Тетяна Лошицька
Група 31 ау: Вікторія Кучерук, Наталія Поддубна, Наталія Кондрич, Ірина Рацин, Катерина Зень, Юлія Штепа
Група 11 ау: Анна Шаповалова, Ірина Піха, Аліна Сасюк
Аліна Сігетій (201 анн), Маріанна Бендра (26 н), Софія Куліцька (201 анн), Єлизавета Палкіна (202 анф)
Пісня «Моя сорочка-вишиванка» (музика: С.Родько, слова: А.Бінцаровська). Виконує студентка 31 ау Ірина Рацин.
Переглянути відео можна у ФБ за покликанням: https://www.facebook.com/ira.ratsyn/videos/865512224036571
Долучайтеся до святкувань, дорогі наші студенти та викладачі ФІФ!
Надсилайте свої колажі нам! Поширюйте в Мережі з гештегом #Всесвітній_день_вишиванки. Зокрема, ставте свої фото та відео в групі "21 лютого - Міжнародний день рідної мови": https://www.facebook.com/groups/253476179665293
Всесвітній день вишиванки - 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 196
Святкуємо разом Всесвітній день вишиванки!
Шановні студенти та викладачі ФІФ!
Закликаємо долучитися до святкування Всесвітнього дня вишиванки, який цього року ювілейний – 15 років!!! Для цього пропонуємо зробити колективний колаж зі світлин ваших одногрупників / колег по кафедрі та прислати нам / виставити на своєму сайті чи соціальних мережах, зокрема у ФБ-групі "21 лютого - Міжнародний день рідної мови": https://www.facebook.com/groups/253476179665293 із гештегом #Всесвітній_день_вишиванки
І хай увесь світ бачить, що ми не здамося!
Трохи інформації щодо свята:
«Вишиванка – своєрідний унікальний код українського етносу. Вона яскраво відображає особливу національну традицію народу. Тож не дивно, що існує свято, присвячене їй. Всесвітній день вишиванки відзначається щороку в третій четвер травня. У 2021 році він припадає на 20 травня. Цьогоріч цьому прекрасному святу – вже 15 років.
Історія Дня вишиванки
День вишиванки – відносно молоде, проте дуже улюблене народне свято. Відзначати його почали у 2006 році. Ініціатором стала студентка Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Леся Воронюк. Дівчина запропонувала одногрупникам та студентам обрати один день і всім разом одягнути вишиванки. Того року цю ініціативу підтримали декілька студентів та викладачів, одягнувшись відповідно. Нині ж це свято набуло міжнародних масштабів і український традиційний одяг одягають усе більше людей не лише в нашій країні, а по всьому світу.
Як святкують День вишиванки
Метою Дня вишиванки є популяризація вишитого етнічного одягу та вшанування українських традицій. Цього дня прийнято вдягати національне вбрання, куди б не довелося йти – на роботу, на зустріч із друзями, загалом куди завгодно.
Ювілейний 15-й рік Всесвітнього дня вишиванки присвячено українській традиційній музиці та екологічним питанням, зокрема, проблемі вирубки лісів, висихання річок і забруднення довкілля пластиком. Цього року День вишиванки відбуватиметься у форматі Дня вуличної етномузики. Як зазначають організатори свята, на різних площах, парках, пішохідних вулицях гратимуть традиційні музики (кобзарі, лірники, сопілкарі, трембітарі, дримбарі, цимбалісти тощо).
Цікаві факти про українську вишиванку
Українська вишиванка має дуже давнє походження. Як свідчать багато досліджень, вбрання із вишивкою створювали ще до VI ст. Спочатку вишиванки були не просто одягом, а таким собі оберегом для їхніх власників від зла. Тому узори наносили на рукави, коміри і поділ сорочок. Нині найбільш розповсюджені вишиванки білого кольору. Вишиванки чорного кольору у давнину було прийнято одягати лише чоловікам.
Кожен регіон України має свою техніку вишивання, деталі та тематику орнаменту і традиційні кольори вишиванки. Загалом в Україні є близько сотні різних вишивальних технік. Серед найвідоміших – хрестик, гладь, низь, мереження, бігунець, плетіння.
Іван Франко свого часу вміло поєднав українську вишиванку із буденним одягом. Він скомбінував вишиту сорочку із піджаком. Саме у такому вигляді письменник постає на 20-гривневій купюрі.
Рекордну кількість людей, одягнутих у вишиванки, було зафіксовано у День Незалежності в 2011 році у місті Рівному. На центральному Майдані тоді зібралося 6570 людей у вишиванках. Цю цифру внесено до Книги рекордів України».
Щодо наголосу в слові "вишиванка" див. відео студентів ФУФ імені А.Малишка: https://www.youtube.com/watch?v=CHkKMJ_K9oA.
Слава Україні! Героям слава!
Джерело інформації: https://www.unian.ua/lite/holidays/cogorich-vidznachatimetsya-yuvileyniy-vsesvitniy-den-vishivanki-11418820.html
Науково-практична конференція 2021 р.
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах
- Перегляди: 392
СВЯТО НАУКИ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ
29 квітня 2021 р. на факультеті іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ». Учасниками конференції стали понад сто науковців, методистів, учителів-практиків, аспірантів, студентів, працівників різних освітніх та культурних установ із усієї України та навіть поза її межами (із програмою конференції можна ознайомитися тут: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovi-konferentsii/44-aktualni-problemy-2021/231-prohrama-konferentsii-2021).
Через ситуацію з Covid-19 конференція тривала в онлайн-режимі і ще раз унаочнила переваги та деякі слабкі місця проведення подібних заходів із застосуванням сервісів відеотелефонного зв’язку (конференція тривала в Google Meet, що за рік дистанційного навчання став справжнім другом викладачів та студентів факультету). Саме завдяки цьому сервісу стала можлива як сама зустріч, так і відеофіксація різних заходів конференції.
Довгоочікуване свято науки розпочалася з реєстрації учасників у віртуальній залі для пленарного засідання. Усі запрошені могли потрапити на зустріч (цю та наступні) через особисті Google-календарі, однак модератору все одно прийшлось додавати "вручну" майже кожного гостя. Знайомі обличчя, посмішки, легке збудження від зустрічі у професійному колі, очікування, хвилювання, спогади про попередню конференцію…
Пленарне засідання почалося з привітання дорогих гостей організаторами конференції. Приємно було почути із вуст проректора НПУ імені М.П.Драгоманова Григорія Торбіна слова підтримки на адресу вітчизняної мовно-літературної освіти та його роздуми щодо значення шкільного читання книг, що "викликають сильні емоції".
Завідувачка кафедри методики викладання світової літератури (провідного організатора конференції), професорка Олена Ісаєва нагадала, що конференція відбувається в знаменний рік, коли збіглися в часі ювілеї багатьох видатних представників вітчизняної та зарубіжної літератури.
Особливе хвилювання викликало привітання студентів-першокурсників Ірини Піхи, Ірини Галузинської, Вікторії Подиман та Вікторії Грищенко. Творча група під керівництвом та за участі доцента Юлії Холодної презентували учасникам конференції вірш Лесі Українки «Давня весна».
Логічним продовженням лінії відомої української поетеси стали доповіді «Нове зібрання творів Лесі Українки: перспективи філологічних пошуків» завідувачки науково-дослідного відділу з вивчення життя та творчості Лесі Українки Музею видатних діячів української культури Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького Ірини Щукіної, а також «Постколоніальний погляд на Лесю Українку та пошуки впливу на читача» док. пед. наук, проф. НПУ імені М.П.Драгоманова Жанни Клименко.
У ході подальшої роботи було представлено низку актуальних тем філологічного й методичного спрямування, а саме:
«Шкільний аналіз ліричного твору як «прогулянка текстом» (Р.Барт)» (док. пед. наук, проф. Ганна Токмань, Університет Григорія Сковороди в Переяславі);
«Зміни в нормативній базі та нові підходи до викладання зарубіжної літератури в школі» (док. філ. наук, проф. Ольга Ніколенко, ПНПУ імені В.Г.Короленка);
«Про людський капітал, емоційний інтелект і роль шкільної літературної освіти» (док. пед. наук, проф. Олена Ісаєва, НПУ імені М.П.Драгоманова);
«Аналіз шкільних недоліків підготовки учнів до університетського вивчення літератури» (док. філ. наук, проф. Борис Шалагінов, НаУКМА);
«Формування національної свідомості учнів на уроках зарубіжної літератури» (док. пед. наук, доц. Галина Островська, Івано-Франківський ОІППО);
«До питання універсальності жанрового аналізу різнонаціональних художніх творів» (док. філ. наук, доц. Наталія Грицак, ТНПУ імені Володимира Гнатюка);
«Агатангел Кримський – один із творців українського правопису» (канд. пед. наук, доц. Наталії Логвіненко, Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут).
Високий рівень педагогічної майстерності продемонстрували авторки майстер-класів, проведених у межах науково-практичної конференції за участі як учасників конференції, так і студентів факультету іноземної філології та інших гостей:
- Ірина Мегедь (Технічний ліцей Шевченківського р-ну м.Києва) – «Je suis Charles Baudelaire – Я/МИ Шарль Бодлер»;
- Ірина Горобченко (ЗОШ №6 м. Горішні Плавні) – «Сучасний та ефективний урок літератури: методичні фішки щодо способів візуалізації навчального матеріалу»;
- Ольга Чоловська (Борщівська ЗОШ №2 Тернопільської обл.) – «Урок-печворк за романом Р.Бредбері «451° за Фаренгейтом»;
- Світлана Мотижен (Академія цифрового розвитку) – «Інтерактивні форми підготовки до ЗНО з іноземної мови».
Не менш цікаву й продуктивну частину конференції становили й секційні засідання, а саме:
секція 1 – «Особливості вивчення літератури в цифрову епоху»:
Фрагмент виступу Тетяни Блинової (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.п.н. Олени Дем'яненко (Білоцерківський НАУ)
Фрагмент виступу к.п.н, доц. Олени Костюк (НПУ імені М.П.Драгоманова
секція 2 – «Історія та сучасні тенденції навчання літератури в середній та вищій школах»:
Фрагмент виступу Тамари Гревцевої (журнал "Всесвітня література в школах України")
Фрагмент виступу Оксани Копилової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 3 – «Аналіз та інтерпретація художнього твору: традиції та інновації (літературознавчі штудії»:
Фрагмент виступу проф. Оксани Корнієнко (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу д.ф.н., проф. Фелікса Штейнбука (Університет Коменського у Братиславі)
секція 4 – «Сучасні технології аналізу художнього твору: методичний аспект проблеми»:
Фрагмент виступу Наталії Рудніцької (Кам'янець-Подільська ЗОШ №17)
Фрагмент виступу Лесі Сич (Немирівський НВК)
Фрагмент виступу Оксани Бицько (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 5 – «Інноваційні технології у викладанні мов»:
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Олени Бойчук (Ужгородський національний університет)
Фрагмент виступу к.п.н., доц. Анастасії Вітченко (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 6 – «Особливості викладання мов в умовах змішаного навчання»:
Фрагмент виступу Наталії Законової (гімназія НПУ імені М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Ірини Блинової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
Підсумок конференції було підведено не лише в ході традиційного підсумкового засідання, на якому прозвучало багато теплих слів на адресу огранізаторов та учасників конференції, але й на віртуальній інтерактивній дошці Padlet, із матеріалами якої можна ознайомитися за покликанням: https://padlet.com/ooisayeva/e1n9a9om59ycs0to.
Щиро дякуємо всім учасникам конференції за цікаві виступи та дискусії!
Компаративний і перекладознавчий підходи до викладання літератури (інформація для студентів)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Перегляди: 539
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЧЕТВЕРОКУРСНИКІВ!
ЩО таке компаративний аналіз? ЯКИЙ художній переклад можна назвати майстерним? ЯК порівнювати оригінал і переклад? ЧОМУ на зразках української перекладацької школи навчають майбутніх перекладачів у різних країнах Європи? ЯК здійснювати міжпредметні зв’язки зарубіжної літератури та іноземних мов? ЯК художня література допомагає переконатись, що все в житті пізнається не інакше, як через порівняння?
Якщо ви хочете вирушити на крилах КОМПАРАТИВІСТИКИ І ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА в методичну мандрівку, то унікальний курс за вибором «КОМПАРАТИВНИЙ І ПЕРЕКЛАДОЗНАВЧИЙ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ЛІТЕРАТУРИ»,який пропонує доктор педагогічних наук, професор Ж.В.Клименко, саме
ДЛЯ ВАС!
Більше інформації про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/37-komparatyvnyi-i-perekladoznavchyi-pidkhody-do-vykladannia-literatury
Основи медіаграмотності майбутнього педагога (інформація для студента)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Перегляди: 815
«ОСНОВИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА»
Курс за вибором студентів 2 курсу
(Автор та викладач – О. О. Ісаєва, д.п.н., проф.)
Мета курсу – розвиток медіакомпететності та критичного мислення майбутнього вчителя-філолога, що дозволить йому організувати навчально-творчу діяльність школярів із використанням актуальних медіатекстів, сформувати здатність до осмислення текстів літературних творів у сучасних інформаційно-культурних умовах.
У ході засвоєння дисципліни студенти навчаться відбирати, адекватно сприймати медіа-інформацію та критично її оцінювати; володіти прийомами створення власних різноманітних медіа-текстів; відбирати непотрібну медіа-інформацію; використовувати систему медіа-гігієнічних заходів; творчо переосмислювати зміст та форму існуючої медіа-продукції, творчо інтерпретувати її смисли.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/36-osnovy-mediahramotnosti-maibutnoho-pedahoha
Стратегії розвитку критичного мислення сучасного педагога (інформація для студентів)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Перегляди: 389
«Стратегії розвитку критичного мислення…»
Курс за вибором студентів майбутнього 2 курсу ВВ2.2.02
(автор та викладач - О.К.Бицько, ст. викл.)
Сучасний світ вступив у цифрову епоху, яка обумовлює швидкі зміни всіх сфер життя та посилює демократизацію суспільства. І людина має бути готовою до цих змін, зокрема вміти адекватно оцінити проблеми, що можуть виникнути, та сформувати стратегію їх подолання. Усе це потребує здатності людини критично мислити. Особливо актуальною ця вимога є для сучасних педагогів, на плечах яких вибудовується суспільство Майбутнього.
Метою викладання навчальної дисципліни є розвиток критичного мислення студентів та формування їх професійної готовності до застосування стратегій розвитку критичного мислення в процесі вивчення в школі зарубіжної літератури.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/45-stratehii-rozvytku-krytychnoho-myslennia-suchasnoho-pedahoha
Лінгводидактика (інформація для студентів)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Перегляди: 234
«Лінгводидактика»
Курс за вибором студентів майбутнього 4 курсу. Шифр ВВ2.3.01
(автор і викладач – Л.В.Давидюк, к.п.н., доц., проф. КМВСЛ)
Ми розглянемо:
ü роль і місце української мови серед інших навчальних дисциплін в середній школі;
ü основні лінгводидактичні поняття (мета і завдання шкільного курсу української мови, зміст, принципи, дидактичні засоби, методи та прийоми навчання української мови, засоби навчання української мови).
Ви дізнаєтесь про:
ü сучасний стан методичної теорії і новітні досягнення шкільної практики викладання української мови;
ü наукові засади методики (філософські, лінгвістичні, психологічні, дидактичні).
Ви навчитесь:
üвизначати освітню, розвивальну та виховну мету навчання;
üдавати методичну характеристику навчальному матеріалу;
üвизначати мету і завдання вивчення того чи іншого навчального матеріалу;
üпрацювати зі словниками й довідковою навчально-методичною літературою;
üздійснювати самостійний пошук потрібної інформації.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/50-linhvodydaktyka
Культурологічний підхід до викладання зарубіжної літератури (інформація для студента)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Навчальні дисципліни
- Перегляди: 203
«Культурологічний підхід до викладання зарубіжної літератури»
Курс за вибором студентів майбутнього 3 курсу ВВ2.2.03
(автор та викладач – А.О.Мельник, к.п.н., доц.)
Курс увиразнює одне з найважливіших завдань сучасної методичної науки – репрезентувати літературний твір як унікальне явище світової культури та організувати процес вивчення зарубіжної літератури на основі діалогу культур.
У курсі ви також дізнаєтеся, що таке культурологічні коментарі, яку роль вони виконують у зменшенні дистанції між інокультурними творами та сучасними читачами; як твори різних мистецтв допомагають зацікавити учнів читанням літературних творів та сприяють формуванню кваліфікованого читача з аргументованою і критичною оцінкою прочитаного.
Ми навчимося складати лінії часу, словники культури й епохи, інтелектуальні карти, інформаційні та інтерактивні плакати, хмаринки слів; опануємо навичками роботи з портретами письменників та ілюстраціями до художніх творів, музичними творами, фрагментами кінострічок і театральних вистав та ін.
Більше про курс див. тут (заходьте з корпоративного акаунта!!!): https://metod.fif.npu.edu.ua/2012-11-05-17-23-24/31-kulturolohichnyi-pidkhid-do-vykladannia-zarubizhnoi-literatury