ХХІ Всеукраїнський радіодиктант національної єдності
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 437
Диктант, що єднає думки і серця
9 листопада – День української писемності та мови – свято тисячолітньої української культури та єднання всіх українців, а для філологічної спільноти України ще й професійне свято.
За православним календарем, воно відзначається в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора-літописця – батька української історії та словесності.
Уже традиційно в цей день факультет іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова за ініціативою кафедри методики викладання світової літератури та під патронажем адміністрації факультету збирається разом для написання чергового Всеукраїнського диктанту національної єдності.
Цьогоріч автором диктанту й читцем виступив культовий український письменник Юрій Андрухович. Диктант називався «Слідом за пам’яттю» – про улюблений парк, у якому пройшло дитинство, та його неймовірну красу за різних пір року.
За зізнанням автора, текст диктанту є початком майбутнього роману. Тож можемо вважати себе учасниками процесу його творення. :)
Таких учасників сьогодні на факультеті було чимало: викладачі різних кафедр, студенти різних курсів та форм навчання, представники деканату факультету як об’єднуюча і незламна сила.
На екрані – колишні першокурсники під час патріотичного флешмобу (куратор – ст. викл. А.А.Астахова).
На скріншоті – заст. декана ФІФ з навчальної роботи, доц. І.І.Овчиннікова.
Згадали, як долучилися до написання Всеукраїнського диктанту вперше...
...і як писали його торік.
Та навіть подумки (під запис на відео) заспівали фрагмент відомої сьогодні всій Україні пісні «Батько наш – Бандера, Україна – мати…». Тож участь у популярному флешмобі, ініційованому львівськими школярами, зараховується!
На екрані – студенти НПУ імені М.П.Драгоманова на початку Євромайдану (листопад 2013 р.)
Додав натхнення на сумлінне написання диктанту й вірш Ліни Костенко «Стоїть у ружах золота колиска…» у виконанні професорки та завідувачки кафедри методики викладання світової літератури Олени Ісаєвої.
Писали диктант у швидкому темпі, адже читець не давав байдикувати! І ось вона – мить торжества!
У ході заходу згадали шкільні роки, послухали патріотичних пісень, отримали неймовірні враження та відчули себе українцями, патріотами, борцями «за Україну, за її волю, за честь і славу, за народ». Ще раз переконалися, що Україна переможе!
Пригадуючи слова Ю.Андруховича, хочеться завершити допис такими словами: «Диктант, що єднає думки і серця! "Як добре, що він у нас був! І не просто був, а буяв, дихав, заманював!.."»
Відеозапис події можна переглянути тут: https://drive.google.com/file/d/1_yCe0veXa35EWpMJ8Rq2uVofdFnfV0Aw/view?usp=sharing
Студентський НМ семінар 2021 р.
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Студентські конференції
- Перегляди: 826
Актуальні проблеми викладання зарубіжної літератури в школі
22 жовтня 2021 р. на факультеті іноземної філології було проведено в онлайн-форматі студентський науково-методичний семінар «Актуальні проблеми викладання зарубіжної літератури в школі». До участі в роботі заходу долучилися студенти-практиканти 4 курсу денної та вечірньої форм навчання. Модерацію заходу здійснили викладачі кафедри методики викладання світової літератури: професори Л.В.Давидюк, О.О.Ісаєва, Ж.В.Клименко, доценти А.О.Мельник, Н.О.Півнюк, Ю.М.Холодна, О.М.Чепурко, старший викладач О.К.Бицько.
У ході семінару відбувся обмін думками щодо майстер-класу вчителя-методиста гімназії № 143 міста Києва О.Ф.Невмержицької [1], уроків деяких інших учителів зарубіжної літератури, записи яких представлено на мережевих ресурсах, а також студентів-практикантів факультету іноземної філології. Присутні відзначили найкращі студентські уроки та позакласні й виховні заходи, висловили думку про актуальність інтерактивних методів у викладанні зарубіжної літератури в школі та задля розвитку критичного мислення, формування демократичного менталітету та навичок соціальної взаємодії учнів.
Основний зміст семінару становили виступи студентів за результатами науково-методичного дослідження, проведеного під час педагогічної практики в форматі підготовки бакалаврських та курсових робіт з методики викладання зарубіжної літератури, як то:
1.Антипенко Олександра В’ячеславівна (41 ап). "Використання комп’ютерних технологій на уроках зарубіжної літератури під час вивчення лірики в старших класах (на прикладі теми "Срібна доба")". Науковий керівник – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
2.Берт Валерія Валеріївна (47 іс). "Методика вивчення народної казки з використанням інтерактивних технологій (5 клас)". Науковий керівник – Клименко Ж.В., доктор пед. наук, професор.
3.Біленька Юлія Олександрівна (41 ау). "Методика застосування комп’ютерних технологій у процесі вивчення повісті Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика» (5 клас)". Науковий керівник – Бицько О.К., ст. викладач.
4.Буймистер ЯрославаРусланівна (41 ап). "Вивчення творів Миколи Гоголя в українознавчому контексті (6 клас)". Науковий керівник – Бицько О.К., ст. викладач.
5.Гончаренко Анна Іванівна (43 саінв). "Реалізація принципів «піратської» системи викладання Дейва Берджеса в процесі вивчення міфів Стародавньої Греції (6 клас)". Науковий керівник – Бицько О.К., ст. викладач.
6.Гоч Софія Ігорівна (41 ат). "Вивчення соціально-філософського роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара» у 10 класі загальноосвітньої школи". Науковий керівник – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
7.Дзюба Анна Олександрівна (45 іт). "Особливості вивчення фантастичних творів на уроках зарубіжної літератури в 5 класі (на прикладі казок Туве Янсон про Мумі тролів)". Науковий керівник - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
8.Дідух Аліна Анатоліївна (401 анн). "Особливості вивчення біографії письменника на уроках зарубіжної літератури в середніх класах". Науковий керівник – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
9.Журавльова Юлія Володимирівна (47 іс). "Розвиток критичного мислення учнів при вивченні п'єси Г.Ібсена "Ляльковий дім" на уроках зарубіжної літератури в 9 класі". Науковий керівник –Давидюк Л.В., канд. пед. наук, професор.
10.Зень Катерина Олегівна. "Ефективність впровадження інтерактивних методів навчання на уроках зарубіжної літератури в 7 класах". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
11.Карпюк Христина Олексіївна (44 фр). "Використання інтерактивних технологій у процесі вивчення зарубіжної літератури в основній школі". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
12.Коваленко Ольга Андріївна (41 ак). "Особливості вивчення твору Джоан Кетлін Роулінг "Гаррі Поттер і філософський камінь" на уроках позакласного читання із зарубіжної літератури". Науковий керівник – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
13.Ковш Ореста Олегівна (45іт). "Особливості вивчення байок Езопа та І. А. Крилова у загальноосвітній школі". Науковий керівник - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
14.Коленюк Олена Сергіївна (401анн). "Методика вивчення науково-фантастичних творів у шкільному курсі зарубіжної літератури (6 клас)". Науковий керівник – Клименко Ж.В., доктор пед. наук, професор.
15.Котик Соломія Андріївна (41 ая). "Методика використання ігрових технологій у процесі вивчення зарубіжної літератури у 5 класі (на прикладі теми "Світ дитинства")". Науковий керівник – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
16.Крагель Каріна Володимирівна (4 саінв(п)). "Реалізація аксіологічного підходу до вивчення філософської казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц" (8 клас)". Науковий керівник – Бицько О.К., ст. викладач.
17.Мартиненко Тетяна Вікторівна (401 ан). "Використання креолізованих текстів у процесі вивчення повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»". Науковий керівник – Мельник А.О., канд. пед. н., доцент.
18.Ничепорук Олександра Володимирівна (402 анн). "Роль краєзнавства у процесі вивчення зарубіжної літератури в основній школі (на прикладі життя та творчості Л. Керролла)". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
19.Павелко Мирослава Сергіївна (401 анн). "Методика вивчення роману Маркуса Зузака «Крадійка книжок» у класах філологічного профілю (11 клас)". Науковий керівник – Клименко Ж.В., доктор пед. наук, професор.
20.Первак Анна Вікторівна (41 ат). "Особливості вивчення творів пригодницької літератури на прикладі роману Р.Л.Стівенсона "Острів скарбів". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
21.Плахотя Владислава Миколаївна (47 іс). "Гра як розвиток творчих можливостей учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури в основній школі". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
22.Приходько Вікторія Анатоліївна (47 іс). "Вивчення драматичних творів в курсі «Зарубіжна література» на прикладі твору Бернарда Шоу «Пігмаліон»". Науковий керівник – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
23.Рацин Ірина Володимирівна (41 ау). "Розвиток комунікативно-мовленнєвої компетентності учнів у процесі вивчення новел О. Генрі (7 клас)". Науковий керівник – Бицько О.К., ст. викладач.
24.Сєранова Альона Володимирівна (41 ат). "Методика використання буктрейлера на уроках зарубіжної літератури (5-6 класи)". Науковий керівник – Клименко Ж.В., доктор пед. наук, професор.
25.Смірнова Юлія Анатоліївна (41 ап). "Використання інтерактивних технологій на уроках зарубіжної літератури при вивченні літературної казки у середніх класах". Науковий керівник – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
26.Токарська Іванна Петрівна (41 ап). "Використання інтерактивних технологій в процесі вивчення казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» у 8 класі". Науковий керівник – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
27.Холод Ніна Ігорівна (401 анн). "Організація позакласної роботи із зарубіжної літератури у старшій школі". Науковий керівник – Ісаєва О.О., док. пед. наук, професор.
Цікавими були й доповіді деяких інших студентів, що стали результатом осмислення практичного досвіду, отриманого під час проведення власних уроків і позакласних заходів, а також спостереження за діяльністю вчителів та інших студентів-практикантів. Особливо учасникам семінару сподобалися такі доповіді:
1.Бережна Дар'я Володимирівна (41 ап). "Мультимедійні технології у практичній діяльності вчителя зарубіжної літератури (на прикладі досвіду Л.М.Сич)". Керівник практики - Бицько О.К., ст. викл.
2.Грицько Софія Юріївна (41 ап). "Використання прийому порівняння в процесі вивчення байок у 6 класі". Керівник практики - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
2.Кулик Дарина Миколаївна (45 іт). "Методика роботи з художньою деталлю в процесі вивчення "Снігової королеви" Андерсена в 5 класі". Керівник практики - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
3.Кучерук Вікторія Сергіївна (41 ау). "Метод проєктів у практичній діяльності вчителя зарубіжної літератури О.Ф.Невмержицької". Керівник практики - Бицько О.К., ст. викладач.
4.Зур’ян Любов Євгеніївна (401 ан). Керівник практики – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
5.Лошицька Тетяна Михайлівна (401 ан). "Використання фрагментів фільму "Останній дюйм" у процесі вивчення одноіменного твору в 7 класі". Керівник практики - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
6.Лукій Ольга-Валентина Василівна (47 іс). Керівник практики – Чепурко О.М., канд. пед. наук, доцент.
7.Медведська Марія Анатоліївна (401 ан). Керівник практики – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
8.Мудрецька Анастасія Євгеніївна (41 ат). Керівник практики – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
9.Нікітенко Ксенія Ярославівна (401 ан). Керівник практики – Холодна Ю.М., канд. пед. наук, доцент.
10.Пономаренко Олександра Олександрівна (45 іт). "Методика роботи з казкою Р. Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"у 5 класі на етапі підготовки до сприйняття". Керівник практики - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
11.Філіппова Марія Геннадіївна (41 ау). "Методика відбору міфів для вивчення на уроках зарубіжної літератури в 6 класі". Керівник практики - Півнюк Н.О., канд. пед. наук, доцент.
[1] З інформацією про майстерклас О.Ф.Невмержицькою та відеозаписом зустрічі можна ознайомитися за таким покликанням: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovo-metodychnyi-tsentr-movnoi-ta-literaturnoi-osvity/311-maister-klas-o-f-nevmerzhytskoi.
Зустріч із І.М.Людовик
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 685
Зустріч студентів із учителем-практиком
22 вересня у межах педагогічної практики відбулася зустріч студентів груп 41 ра та 41 рякін із Іриною Миколаївною Людовик, учителем російської мови й літератури та зарубіжної літератури сш № 135 м. Києва, учителем вищої категорії, учителем-методистом.
Ірина Миколаївна розказала студентам про історію і традиції школи, діяльність Київського музею імені К.Г.Паустовського, який було створено на базі закладу за ініціативи учителів, батьків та учнів школи, про те, чим сьогодні живуть сучасні вчителі та учні.
Після виступу студенти-практиканти задавали учительці свої запитання. Найбільше студентів цікавило, як ефективно організувати навчання у дистанційному форматі та як викликати інтерес до мови й літератури.
Майстер-клас О.Ф.Невмержицької
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 987
Майстер-клас Ольги Невмержицької
12 жовтня відбулася онлайн-зустріч викладачів та студентів факультету іноземної філології НПУ імені М. П. Драгоманова з відомою в Києві та Україні педагогинею, Заслуженою вчителькою України Ольгою Невмержицькою.
У вступній частині заходу було представлено основні відомості про почесну гостю. Присутні на заході студенти 4 курсу дізналися, що Ольга Федорівна – учитель зарубіжної літератури гімназії №143 м.Києва.
Свою професійну діяльність педагогиня здійснює за такими напрямами: навчальна, виховна, організаційно-методична, просвітницька, громадська тощо. Останні роки пані Ольга успішно керує педагогічною практикою студентів-драгоманівців на базі гімназії № 143. А з лютого 2021 р. бере активну участь у роботі Науково-методичної комісії МОН України з надання грифу навчальним виданням із зарубіжної літератури.
Досвід О.Ф.Невмержицької став предметом наукового зацікавлення кількох студентів, що долучилися до написання курсової роботи з методики викладання зарубіжної літератури. Це Тетяна Іллюк та Маріанна Прохватило. За результатами їхніх досліджень було надруковано дві статті:
1 Іллюк Т. Сага про нестандартність учителя та закономірність випадковості. Всесвітня література в школах України. – К.: Педагогічна преса, 2014. – №10. – С.2-3; Кафедра методики викладання світової літератури: сайт. URL: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovo-metodychnyi-tsentr-movnoi-ta-literaturnoi-osvity/196-nevmerzhytska-oha-fedorivna
2 Прохвалито М. Професія вчитель як мрія і творчий проект. Кафедра методики викладання світової літератури: сайт. URL: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovo-metodychnyi-tsentr-movnoi-ta-literaturnoi-osvity/200-nevmerzhytska-olha-fedorivna
Основу зустрічі становив майстер-клас, який вчителька присвятила актуальній проблемі організації проєктної діяльності учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури. Творчі проєкти, до створення яких педагог активно залучає своїх учнів, вона поділяє на три основні категорії:
1 -проєкти, що передбачають кропітку роботу над твором, роботу з художніми деталями;
2 -проєкти, спрямовані на інтеграцію знань учнів, організацію їхнього пошуку поза межами тексту твору, осмислення його культурологічного контексту;
-проєкти – уявні екранізації творів.
«Усі ці проєкти, – за словами Ольги Федорівни, – спрямовані на одне – на детальне прочитання тексту. А це і є завдання вчителя літератури – зацікавити дітей текстом твору…»
Не менш цікавою виявилася й третя частина зустрічі, що набула ознак прес-конференції. Питання, що найбільше цікавило студентів, було таке: як зацікавити учнів читанням твору.
Приємною несподіванкою став виступ учительки зарубіжної літератури з Івано-Франківщини Ірини Олексюк, яка подякувала Ользі Федорівні за цікаві поради й поділилася власними враженнями від організації проєктної діяльності своїх учнів.
Учасники майстер-класу звернули увагу на афористичність мовлення Ольги Невмержицької. Особливо запам’яталися такі її вислови: «Навіть якщо ти стоїш на вершині, це не означає, що немає більшої висоти»; «Покликання сучасного уроку зарубіжної літератури – навчити дітей отримувати естетичне задоволення від книги, від читання, від тексту»; «Учитель – це харизматична особа, до якої біжать на урок».
Переглянути відеозапис зустрічі можна за таким покликанням: https://drive.google.com/file/d/1wJ4YVus2hrN6_gxxMbCxtACtL0BAMYMh/view?usp=sharing
З Днем захисників і захисниць України!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 531
Дорогі колеги і колежанки, студенти і студентки,
козаки і козачки, нащадки і співвітчизники
Великих Духом Героїв! Зі святом вас!
Низький уклін нашим Захисникам і Захисницям за надійний захист і жертовну службу! Вічна пам’ять і шана загиблим Героям! Царство їм Небесне! Нехай Свята Покрова сприяє нашим захисникам боронити Україну-неньку!
Хай кожен українець та українка відчуває в собі сили й потребу бути надійним помічником/помічницею наших славних захисників! Тримаймо ідеологічний фронт! Пам’ятаймо: «русскій мір» спочатку оселяється в мізках, а вже потім їде на танках добивати. Маємо разом зупинити цю вбивчу пошесть! Маємо виховувати справжніх українців та українок! Перемога – то спільна справа і спільна відповідальність! То наша щоденна робота!
До Перемоги!
"Особистість в історії, літературі та методиці навчання" (Івано-Франківськ, 28.10.2021)
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Наукові конференції
- Перегляди: 431
Шановні колеги!
Запрошуємо Вас взяти участь у роботі Міжнародної науково-практичної конференції «Особистість в історії, літературі та методиці навчання», яка відбудеться 28 жовтня 2021 року в Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (початок о 10-00 за київським часом). Форми проведення: очна та дистанційна (онлайн). За умов карантину і закритих кордонів робота конференції буде проходити в онлайн-режимі.
Проблематика конференції:
1) Видатні постаті та їх роль у розвитку держави та національної освіти.
2) Особливості вивчення життя та праць видатних діячів науки та мистецтва у закладах та установах освіти.
4) Виховання шкільної молоді на прикладах життя та творів митців.
5) Дослідження особистості в історико-культурологічних та медіаджерелах.
Інформаційний лист, форму заявки про участь та вимоги до тез /статей шукайте на сайті конференції:
https://sites.google.com/ifoippo.org.ua/conference-personality/ua).
Звітно-наукова конференція викладачів НПУ – 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Наукові конференції
- Перегляди: 474
Тиждень наукових зустрічей на ФІФ
Останній тиждень на факультеті іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова пройшов під знаком щорічної звітно-наукової конференції «ЄДНІСТЬ НАВЧАННЯ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ – ГОЛОВНИЙ ПРИНЦИП УНІВЕРСИТЕТУ» (за підсумками наукової роботи викладачів, докторантів та аспірантів НПУ імені М.П.Драгоманова). Цього року (як і минулого) наукова зустріч відбувалася онлайн.
Розпочалася конференція 17 травня із загальноуніверситетського пленарного засідання, а 18-го було проведено факультетське пленарне засідання, на якому від кафедри методики викладання світової літератури виступили із презентацією результатів своїх наукових пошуків професорка Л.В.Давидюк та доцентка А.О.Мельник.
Людмила Давидюк представила тему «Вікіпедія у навчанні зарубіжної літератури як тестовий майданчик роботи з інформацією та джерелами». Було наголошено на нових напрямках медіадидактики, а саме вікідидактики, у витоків якої в Україні стояла професорка Ганна Онкович. Пані Людмила пояснила, що вікідидактика розробляє технології застосування Вікіпедії в навчальному процесі, розглядає й рекомендує до впровадження нові дидактичні матеріали і засоби з опертям на вікіджерела. Доповідачкою було проаналізовано досвід українських учителів – Олега Куща, Валентини Кодоли, Світлани Дячок – з використання Вікіпедії в навчальному процесі та запропоновано ефективну систему роботи з матеріалами Вікіпедії та її сестринських проєктів, яка дозволить підвищити інформаційну грамотність школярів та сприятиме розвитку їхньої інформаційної компетентності.
Анжела Мельник виступила з темою «Вивчення зарубіжної літератури у взаємозв’язках із образотворчим мистецтвом: проблемно-діалогічний підхід». Доповідачка наголосила на актуальності досліджувальної проблеми, звернула увагу на вимогу до вибору творів образотворчого мистецтва, розкрила сутність проблемно-діалогового підходу до взаємозв’язаного вивчення зарубіжної літератури й образотворчого мистецтва, запропонувала методичні рекомендації до реалізації зазначеного підходу в роботі з портретами письменників та обкладинками книжок на уроках зарубіжної літератури.
Присутні відзначили змістовність і цікавість доповідей Л.В.Давидюк та А.О.Мельник, а також інших доповідачів.
Завершився тиждень секційним засіданням викладачів кафедри у віртуальному просторі «Актуальні проблеми літературної освіти». Програма секції була такою:
Ісаєва О.О., доктор пед.н., проф. «Про людський капітал, емоційний інтелект і роль шкільної літературної освіти».
Клименко Ж.В., доктор пед.н., проф. «Постколоніальний погляд на Лесю Українку та пошуки впливу на читача».
Півнюк Н.О.,кандидат пед. н., доц. «Літературно-педагогічний аналіз фольклорної казки як основа методики її вивчення на уроках зарубіжної літератури».
Холодна Ю.М.,кандидат пед. н., доц. «Особливості гендерного вивчення зарубіжної літератури в школі».
Чепурко О.М.,кандидат філ. н., доц. «Реалізація виховного потенціалу курсу української літератури в педагогічному виші».
Степаненко О.К., докторант, кандидат філ. Н., доц. «Здобутки в царині методики навчання літератури в період кінця ХІХ – початку ХХ століття».
Бицько О.К., ст. викл. «Використання поетичних традицій Країни Вранішнього Сонця в процесі шкільного вивчення японської класичної поезії».
Бойта В.В., аспірант. «Скрайбінг як засіб активізації навчальної діяльності старшокласників у процесі вивчення літератури (художньо-естетичний профіль)».
Студенти святкують Всесвітній день вишиванки - 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 402
Свято вишиванки в колі Калинової Родини
Сьогодні ювілейний (15-й) Всесвітній день вишиванки!
День, коли серця всіх українців б'ються, як одне!
Зі святом вас, дорогі співвітчизники! Нехай усе в нас буде Україна!
Ой Роде наш красний, Роде наш прекрасний!
Не цураймося! Признаваймося!
Бо багацько нас є!
Група 301 ан: Ксенія Нікітенко, Ніна Холод, Аліна Дідух, Любов Зур’ян, Тетяна Лошицька
Група 31 ау: Вікторія Кучерук, Наталія Поддубна, Наталія Кондрич, Ірина Рацин, Катерина Зень, Юлія Штепа
Група 11 ау: Анна Шаповалова, Ірина Піха, Аліна Сасюк
Аліна Сігетій (201 анн), Маріанна Бендра (26 н), Софія Куліцька (201 анн), Єлизавета Палкіна (202 анф)
Пісня «Моя сорочка-вишиванка» (музика: С.Родько, слова: А.Бінцаровська). Виконує студентка 31 ау Ірина Рацин.
Переглянути відео можна у ФБ за покликанням: https://www.facebook.com/ira.ratsyn/videos/865512224036571
Долучайтеся до святкувань, дорогі наші студенти та викладачі ФІФ!
Надсилайте свої колажі нам! Поширюйте в Мережі з гештегом #Всесвітній_день_вишиванки. Зокрема, ставте свої фото та відео в групі "21 лютого - Міжнародний день рідної мови": https://www.facebook.com/groups/253476179665293
Всесвітній день вишиванки - 2021
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 337
Святкуємо разом Всесвітній день вишиванки!
Шановні студенти та викладачі ФІФ!
Закликаємо долучитися до святкування Всесвітнього дня вишиванки, який цього року ювілейний – 15 років!!! Для цього пропонуємо зробити колективний колаж зі світлин ваших одногрупників / колег по кафедрі та прислати нам / виставити на своєму сайті чи соціальних мережах, зокрема у ФБ-групі "21 лютого - Міжнародний день рідної мови": https://www.facebook.com/groups/253476179665293 із гештегом #Всесвітній_день_вишиванки
І хай увесь світ бачить, що ми не здамося!
Трохи інформації щодо свята:
«Вишиванка – своєрідний унікальний код українського етносу. Вона яскраво відображає особливу національну традицію народу. Тож не дивно, що існує свято, присвячене їй. Всесвітній день вишиванки відзначається щороку в третій четвер травня. У 2021 році він припадає на 20 травня. Цьогоріч цьому прекрасному святу – вже 15 років.
Історія Дня вишиванки
День вишиванки – відносно молоде, проте дуже улюблене народне свято. Відзначати його почали у 2006 році. Ініціатором стала студентка Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Леся Воронюк. Дівчина запропонувала одногрупникам та студентам обрати один день і всім разом одягнути вишиванки. Того року цю ініціативу підтримали декілька студентів та викладачів, одягнувшись відповідно. Нині ж це свято набуло міжнародних масштабів і український традиційний одяг одягають усе більше людей не лише в нашій країні, а по всьому світу.
Як святкують День вишиванки
Метою Дня вишиванки є популяризація вишитого етнічного одягу та вшанування українських традицій. Цього дня прийнято вдягати національне вбрання, куди б не довелося йти – на роботу, на зустріч із друзями, загалом куди завгодно.
Ювілейний 15-й рік Всесвітнього дня вишиванки присвячено українській традиційній музиці та екологічним питанням, зокрема, проблемі вирубки лісів, висихання річок і забруднення довкілля пластиком. Цього року День вишиванки відбуватиметься у форматі Дня вуличної етномузики. Як зазначають організатори свята, на різних площах, парках, пішохідних вулицях гратимуть традиційні музики (кобзарі, лірники, сопілкарі, трембітарі, дримбарі, цимбалісти тощо).
Цікаві факти про українську вишиванку
Українська вишиванка має дуже давнє походження. Як свідчать багато досліджень, вбрання із вишивкою створювали ще до VI ст. Спочатку вишиванки були не просто одягом, а таким собі оберегом для їхніх власників від зла. Тому узори наносили на рукави, коміри і поділ сорочок. Нині найбільш розповсюджені вишиванки білого кольору. Вишиванки чорного кольору у давнину було прийнято одягати лише чоловікам.
Кожен регіон України має свою техніку вишивання, деталі та тематику орнаменту і традиційні кольори вишиванки. Загалом в Україні є близько сотні різних вишивальних технік. Серед найвідоміших – хрестик, гладь, низь, мереження, бігунець, плетіння.
Іван Франко свого часу вміло поєднав українську вишиванку із буденним одягом. Він скомбінував вишиту сорочку із піджаком. Саме у такому вигляді письменник постає на 20-гривневій купюрі.
Рекордну кількість людей, одягнутих у вишиванки, було зафіксовано у День Незалежності в 2011 році у місті Рівному. На центральному Майдані тоді зібралося 6570 людей у вишиванках. Цю цифру внесено до Книги рекордів України».
Щодо наголосу в слові "вишиванка" див. відео студентів ФУФ імені А.Малишка: https://www.youtube.com/watch?v=CHkKMJ_K9oA.
Слава Україні! Героям слава!
Джерело інформації: https://www.unian.ua/lite/holidays/cogorich-vidznachatimetsya-yuvileyniy-vsesvitniy-den-vishivanki-11418820.html
Науково-практична конференція 2021 р.
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній та вищій школах
- Перегляди: 638
СВЯТО НАУКИ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ
29 квітня 2021 р. на факультеті іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ». Учасниками конференції стали понад сто науковців, методистів, учителів-практиків, аспірантів, студентів, працівників різних освітніх та культурних установ із усієї України та навіть поза її межами (із програмою конференції можна ознайомитися тут: https://metod.fif.npu.edu.ua/naukovi-konferentsii/44-aktualni-problemy-2021/231-prohrama-konferentsii-2021).
Через ситуацію з Covid-19 конференція тривала в онлайн-режимі і ще раз унаочнила переваги та деякі слабкі місця проведення подібних заходів із застосуванням сервісів відеотелефонного зв’язку (конференція тривала в Google Meet, що за рік дистанційного навчання став справжнім другом викладачів та студентів факультету). Саме завдяки цьому сервісу стала можлива як сама зустріч, так і відеофіксація різних заходів конференції.
Довгоочікуване свято науки розпочалася з реєстрації учасників у віртуальній залі для пленарного засідання. Усі запрошені могли потрапити на зустріч (цю та наступні) через особисті Google-календарі, однак модератору все одно прийшлось додавати "вручну" майже кожного гостя. Знайомі обличчя, посмішки, легке збудження від зустрічі у професійному колі, очікування, хвилювання, спогади про попередню конференцію…
Пленарне засідання почалося з привітання дорогих гостей організаторами конференції. Приємно було почути із вуст проректора НПУ імені М.П.Драгоманова Григорія Торбіна слова підтримки на адресу вітчизняної мовно-літературної освіти та його роздуми щодо значення шкільного читання книг, що "викликають сильні емоції".
Завідувачка кафедри методики викладання світової літератури (провідного організатора конференції), професорка Олена Ісаєва нагадала, що конференція відбувається в знаменний рік, коли збіглися в часі ювілеї багатьох видатних представників вітчизняної та зарубіжної літератури.
Особливе хвилювання викликало привітання студентів-першокурсників Ірини Піхи, Ірини Галузинської, Вікторії Подиман та Вікторії Грищенко. Творча група під керівництвом та за участі доцента Юлії Холодної презентували учасникам конференції вірш Лесі Українки «Давня весна».
Логічним продовженням лінії відомої української поетеси стали доповіді «Нове зібрання творів Лесі Українки: перспективи філологічних пошуків» завідувачки науково-дослідного відділу з вивчення життя та творчості Лесі Українки Музею видатних діячів української культури Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького Ірини Щукіної, а також «Постколоніальний погляд на Лесю Українку та пошуки впливу на читача» док. пед. наук, проф. НПУ імені М.П.Драгоманова Жанни Клименко.
У ході подальшої роботи було представлено низку актуальних тем філологічного й методичного спрямування, а саме:
«Шкільний аналіз ліричного твору як «прогулянка текстом» (Р.Барт)» (док. пед. наук, проф. Ганна Токмань, Університет Григорія Сковороди в Переяславі);
«Зміни в нормативній базі та нові підходи до викладання зарубіжної літератури в школі» (док. філ. наук, проф. Ольга Ніколенко, ПНПУ імені В.Г.Короленка);
«Про людський капітал, емоційний інтелект і роль шкільної літературної освіти» (док. пед. наук, проф. Олена Ісаєва, НПУ імені М.П.Драгоманова);
«Аналіз шкільних недоліків підготовки учнів до університетського вивчення літератури» (док. філ. наук, проф. Борис Шалагінов, НаУКМА);
«Формування національної свідомості учнів на уроках зарубіжної літератури» (док. пед. наук, доц. Галина Островська, Івано-Франківський ОІППО);
«До питання універсальності жанрового аналізу різнонаціональних художніх творів» (док. філ. наук, доц. Наталія Грицак, ТНПУ імені Володимира Гнатюка);
«Агатангел Кримський – один із творців українського правопису» (канд. пед. наук, доц. Наталії Логвіненко, Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут).
Високий рівень педагогічної майстерності продемонстрували авторки майстер-класів, проведених у межах науково-практичної конференції за участі як учасників конференції, так і студентів факультету іноземної філології та інших гостей:
- Ірина Мегедь (Технічний ліцей Шевченківського р-ну м.Києва) – «Je suis Charles Baudelaire – Я/МИ Шарль Бодлер»;
- Ірина Горобченко (ЗОШ №6 м. Горішні Плавні) – «Сучасний та ефективний урок літератури: методичні фішки щодо способів візуалізації навчального матеріалу»;
- Ольга Чоловська (Борщівська ЗОШ №2 Тернопільської обл.) – «Урок-печворк за романом Р.Бредбері «451° за Фаренгейтом»;
- Світлана Мотижен (Академія цифрового розвитку) – «Інтерактивні форми підготовки до ЗНО з іноземної мови».
Не менш цікаву й продуктивну частину конференції становили й секційні засідання, а саме:
секція 1 – «Особливості вивчення літератури в цифрову епоху»:
Фрагмент виступу Тетяни Блинової (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.п.н. Олени Дем'яненко (Білоцерківський НАУ)
Фрагмент виступу к.п.н, доц. Олени Костюк (НПУ імені М.П.Драгоманова
секція 2 – «Історія та сучасні тенденції навчання літератури в середній та вищій школах»:
Фрагмент виступу Тамари Гревцевої (журнал "Всесвітня література в школах України")
Фрагмент виступу Оксани Копилової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 3 – «Аналіз та інтерпретація художнього твору: традиції та інновації (літературознавчі штудії»:
Фрагмент виступу проф. Оксани Корнієнко (НПУ ім. М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу д.ф.н., проф. Фелікса Штейнбука (Університет Коменського у Братиславі)
секція 4 – «Сучасні технології аналізу художнього твору: методичний аспект проблеми»:
Фрагмент виступу Наталії Рудніцької (Кам'янець-Подільська ЗОШ №17)
Фрагмент виступу Лесі Сич (Немирівський НВК)
Фрагмент виступу Оксани Бицько (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 5 – «Інноваційні технології у викладанні мов»:
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Олени Бойчук (Ужгородський національний університет)
Фрагмент виступу к.п.н., доц. Анастасії Вітченко (НПУ імені М.П.Драгоманова)
секція 6 – «Особливості викладання мов в умовах змішаного навчання»:
Фрагмент виступу Наталії Законової (гімназія НПУ імені М.П.Драгоманова)
Фрагмент виступу к.ф.н., доц. Ірини Блинової (НПУ імені М.П.Драгоманова)
Підсумок конференції було підведено не лише в ході традиційного підсумкового засідання, на якому прозвучало багато теплих слів на адресу огранізаторов та учасників конференції, але й на віртуальній інтерактивній дошці Padlet, із матеріалами якої можна ознайомитися за покликанням: https://padlet.com/ooisayeva/e1n9a9om59ycs0to.
Щиро дякуємо всім учасникам конференції за цікаві виступи та дискусії!