Вишиванка - наш генетичний код
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 233
Катерина Щадей (31 ау). Вірш "Вишиванка" (виконання авторки). URL: https://www.youtube.com/shorts/diH6Ro-fiZU
Звітно-наукова конференція - 2022
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Наукові конференції
- Перегляди: 379
Щорічна конференція викладачів НПУ імені М.П.Драгоманова
19 травня 2022 року на факультеті іноземної філології відбулося в онлайн-режимі пленарне засідання в межах звітно-наукової конференції викладачів, аспірантів і докторантів НПУ імені М.П.Драгоманова за підсумками наукових досліджень 2021 року «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету». Голова засідання: д. філол. н., проф. Зернецька А.А. Секретар засідання: д. філол. н., проф. Матвєєва С.А.
Пленарне засідання відкрило вітальне слово декана факультету – доктора філологічних наук, професора Алли Анатоліївни Зернецької.
Основну програму засідання становили доповіді викладачів ФІФ, а саме:
Страшко І.В., к.філос.н., доцент, докторант. Корпус усного мовлення “Голоси України”: передумови і мета створення.
Хижун Я.В., к.філол.н., доцент. Лексико-семантичні аспекти фразеологічних сполучень із числовим компонентом.
Громова В.О., д.філос., доцент. Перстратно-адстратні запозичення латинського походження в давньоанглійській мові (на матеріалі поеми «Беовульф»).
Гвоздецька К.О., аспірант. Удосконалення навичок аудіювання іноземною мовою студентів-філологів засобами онлайн-ресурсів.
"Освіта і наука - 2022"
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Студентські конференції
- Перегляди: 708
«ОСВІТА І НАУКА – 2022»
11-13 травня 2022 року в НПУ імені М.П.Драгоманова відбулася щорічна загально університетська студентська науково-практична конференція «Освіта і наука – 2022», у якій взяли участь кращі студенти, що працюють над бакалаврськими та магістерськими дипломними роботами.
Цього року (як і попереднього) конференція проводилася в онлайн-режимі. Кафедра методики викладання світової літератури модерувала діяльність двох секцій «Актуальні проблеми літературної освіти».
Робота секцій розпочалася зі вступної промови керівників секцій та слів українського мудреця Григорія Сковороди, 300-літній ювілей якого відзначає Україна цього року.
Програми секційних засідань містили такі доповіді:
СЕКЦІЯ №1
Керівник секції: докторка пед. наук, професорка Клименко Жанна Валентинівна
Секретар секції: старша викладачка Бицько Оксана Костянтинівна
Біленька Юлія Олександрівна. Комп’ютерні технології на уроках зарубіжної літератури (на прикладі вивчення повісті-казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»). Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Блинова Тетяна Сергіївна.Методичні рекомендації до використання літературної інфографіки в процесі вивчення зарубіжної літератури в 6 класі.Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Буймистер Ярослава Русланівна. Українознавче спрямування шкільного вивчення зарубіжної літератури. Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Гулакова Наталія Сергіївна. Розвиток соціальної та громадянської компетентностей старшокласників на уроках зарубіжної літератури. Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Жуковська Катерина Леонідівна. Україноцентричний підхід до вивчення зарубіжної літератури в основній школі.Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Карпюк Христина Олексіївна. Структура сучасного інтерактивного уроку зарубіжної літератури. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Квятківська Марина Русланівна.Особливості вивчення драматичних творів у курсі «Зарубіжна література». Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Коленюк Олена Сергіївна. Методичні рекомендації до вивчення науково-фантастичних творів у 6 класі (на прикладі твору Рея Бредбері «Усмішка»). Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Кравченко Анастасія Володимирівна. Методика вивчення епічних творів у школі (на прикладі кримськотатарської прози). Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Крагель Каріна Володимирівна. Реалізація аксіологічного підходу до вивчення філософської казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» (8 клас). Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Нічепорук Олександра Володимирівна. Висвітлення проблеми використання елементів краєзнавства в теорії викладання зарубіжної літератури. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Носенко Марія Сергіївна. Повість Ернеста Гемінґвея "Старий і море" крізь призму навчальних програм і шкільних підручників. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Павелко Мирослава Сергіївна. Методичні рекомендації до вивчення роману М. Зузака "Крадійка книжок". Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Первак Анна Вікторівна. Психолого-педагогічні основи вивчення пригодницької літератури в курсі зарубіжної літератури в школі. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Плахотя Владислава Миколаївна. Застосування ігор з використанням наочності на уроках зарубіжної літератури.Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Проскуріна Софія Михайлівна.Психолого-педагогічні засади використання комп’ютерних технологій навчання під час вивчення зарубіжної літератури. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Рацин Ірина Володимирівна.Розвиток комунікативно-мовленнєвої компетентності учнів у процесі вивчення новел О. Генрі (7 клас). Науковий керівник – старший викладач Бицько О.К.
Романенко Наталія Сергіївна. Психолого-педагогічні засади реалізації методики вивчення детективних творів сучасними школярами у курсі зарубіжної літератури. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
Сенатор Евеліна Анатоліївна. Методика вивчення індивідуального стилю письменника в шкільному курсі зарубіжної літератури (на прикладі повісті-казки «Крихітка Цахес» Е.Т.А. Гофмана). Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Сєранова Альона Володимирівна. Методика використання буктрейлера на уроках зарубіжної літератури (5-6 класи).Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Клименко Ж.В.
Холод Ніна Ігорівна. Сучасні епізодичні форми організації позакласної роботи із зарубіжної літератури в старших класах. Науковий керівник – доктор педагог. наук, професор Ісаєва О.О.
СЕКЦІЯ №2
Керівник секції: кандидатка пед. наук, доцентка Мельник Анжела Олегівна
Секретар секції: кандидатка пед. наук, доцентка Давидюк Людмила Володимирівна
Бойко Катерина Олександрівна. Вивчення роману Марка Твена «Пригоди Тома Соєра» на уроках зарубіжної літератури в 5-му класі. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Братчик Тамара Ігорівна. Вивчення епічних творів у 6-му класі (на прикладі збірки М. Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки»). Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Гужина Олена Сергіївна. Використання інтерактивного методу «крісло відвертості» на уроках зарубіжної літератури в 5-6 класах. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Дідух Аліна Анатоліївна. Особливості вивчення біографії письменника на уроках зарубіжної літератури в середніх класах. Науковий керівник – кандидат філол. наук, доцент Чепурко О.М.
Желяк Аліна Андріївна. Вивчення роману Пауло Коельо «Алхімік» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Журавльова Юлія Володимирівна. Особливості вивчення п'єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» на уроках зарубіжної літератури у 9 класі.Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Кліщ Наталія Володимирівна. Аналіз досвіду вивчення роману Г. Лі «Вбити пересмішника» у шкільних навчальних виданнях США. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Кожушана Альона Леонідівна. Вивчення оповідання Ф. Кафки «Перевтілення» на уроках зарубіжної літератури в 11-му класі. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Левчук Анастасія Олександрівна. Методичні рекомендації до висвітлення еволюції Емми Боварі (за романом Г. Флобера «Пані Боварі»).Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Мартиненко Тетяна Вікторівна. Методика використання креолізованих текстів на етапі аналізу художнього твору (на прикладі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»). Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Недзельська Аліна Сергіївна. Основні напрями використання музики при вивченні поезії Г. Гейне в 9-му класі. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Солоненко Аліна Вячеславівна. Особливості аналізу роману Дж. Ґріна «Провина зірок» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Стародубцева Анастасія Сергіївна. Розвиток критичного мислення учнів 7-го класу на уроках зарубіжної літератури. Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Стоян Марина Миколаївна. Метод творчого читання як засіб розвитку читацької компетентності при вивченні роману М. Булгакова «Собаче серце». Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Давидюк Л.В.
Ткаченко Марина Володимирівна. Методика роботи над образом-персонажем у 10-му класі (на прикладі роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара»). Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Токарська Іванна Петрівна. Використання інтерактивних технологій в процесі вивчення казки-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» (8 клас). Науковий керівник - кандидат педагог. наук, доцент Холодна Ю.М.
Шуригіна Олександра Олександрівна. Особливості вивчення ліро-епічних творів у 7-му класі (на прикладі балади А. Міцкевича «Світязь»). Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Ярова Вікторія Іванівна. Особливості вивчення епічних творів малої форми в 11-му класі (на прикладі оповідання Ф. Кафки «Перевтілення»). Науковий керівник – кандидат педагог. наук, доцент Мельник А.О.
Вітаємо з Міжнародним днем вишиванки!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 151
Нова лекція професорки О.Ісаєвої
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 778
ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ У ЧАС ВІЙНИ І ПОСТВІЙНИ
29 березня 2022 р. для студентів НПУ ім. Драгоманова відбулася лекція завідувачки кафедри методики викладання світової літератури, докторки пед. наук, професорки Олени Ісаєвої на тему «Особливості вивчення літератури у час віни і поствійни».
Як і чому виник замисел такої теми, пояснює сама пані Олена:
«Особливі умови, в яких опинилися всі ми, диктують зміни не тільки у нашому способі життя, але й впливають на зміни нашої професійної поведінки як педагогів. Думаю, що у багатьох з нас у ці трагічні дні виникали питання:
що ж у головах цих нелюдів, які творять такі злочини?
хто ж їх учив і чого навчав? що вони читали (якщо читали взагалі) і що ж вичитували з того?
чому гуманні ідеї російської культури/літератури, якою до цього часу цікавилися у багатьох країнах світу, зокрема зачитувалися романами Ф.Достоєвського і Л.Толстого, так би мовити, не спрацювали?
що робити далі з російською мовою і літературою, які стали тригером для українців?
чи може бути взагалі поезія, література після Маріуполя / Ірпіня / Харкова тощо, якщо перефразувати відому фразу німецького філософа Т.Адорно про варварство, створювати вірші після Освенциму?
і, нарешті, чи можна сьогодні вивчати літературу за старими конспектами, коли навіть добре знайомі твори, що не пов’язані з будь-якими військовими діями, сьогодні сприймаються інакше?
Отже, у пошуках відповідей на ці питання я вирішила розробити цю лекцію.
Якщо ж говорити про майбутнє творів російської літератури в шкільному вивченні, то, на мою думку, сьогодні ці твори треба «ставити на паузу», занадто болюче це для багатьох українців, які переживають і, на жаль, ще будуть переживати посттравматичний синдром. Особливо, якщо мова йде про школярів, тут головним принципом навчання зараз має стати загальнолюдський принцип «Не зашкодь!».
Ознайомитися з повною презентацією лекції Олени Ісаєвої на згадану вище тему можна на особистому сайті професорки за покликанням: http://www.isaieva.kiev.ua/.
Міжнародний день рідної мови / International Mother Language Day
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 321
Шановне українство!
Щиросердно вітаємо з Міжнародним днем рідної мови!
Нехай мова материнська, мова древнього українського роду береже нашу країну в ней непростий період нашого життя та повсякчас, а ми всі разом збережемо її та передамо як найбільший скарб новим поколінням! І хай буяє квітом Життя наше родинне Всеукраїнське Дерево!
Міжнародний день рідної мови. Що ми знаємо про українську. URL: https://suspilne.media/106911-miznarodnij-den-ridnoi-movi-so-mi-znaemo-pro-ridnu-ukrainsku/
21 лютого – Міжнародний день рідної мови. URL: https://armyinform.com.ua/2022/02/21/21-lyutogo-mizhnarodnyj-den-ridnoyi-movy/
Рідна мова колискова. Гурт «Соколи»: https://www.youtube.com/watch?v=YOUUA7nlobQ
18 лютого 2014 р. - початок розстрілів на Майдані
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 434
Пам'ятаємо!
Болючі. Невимовні. Пам‘ятні дні.
18 лютого почались масові вбивства режимом Януковича на Грушевського.
Ці кадри досі не мають спокою. Їх пам’ятають мільйони українців по всьому світу.
8 років назад в Києві почалось справжнє пекло, організоване тодішньою владою та Кремлем. Завдання – вибити Майдан, знищити Гідність, підкорити Україну та кинути в тенета кривавої недоімперії.
8 років важкого шляху. Ці люди, Герої Небесної Сотні, поклали початок цьому шляху. Дороги боротьби за свою країну. Тоді ніхто не знав, що це не кінець, а лише початок: далі війна, котли, окуповані території, тисячі жертв на сході, щоденна боротьба за українське тут – в Києві та містах нашої країни.
Навіть зараз сотні пропагандистів, проплачених кремлівських ЗМІ, проросійських депутатів розповідають нам про «державний переворот».
Симптоматично, що саме в ці дні Кремль знов хоче окупувати Україну: брязкає зброєю, розстрілює дитячі садки та школи, намагається знищити нашу країну.
Ми ж пам‘ятатимемо і боронитимемо нашу країну до кінця!
Слава Україні! Героям Слава!
Андрій Смолій
Джерело: https://www.facebook.com/profile.php?id=100000834337338
Вебінари для вчителів
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 646
Підручник для Нової української школи
У лютому 2022 року відбулася низка вебінарів для вчителів України за участі докторок пед. наук, професорок кафедри методики викладання світової літератури НПУ імені М.П.Драгоманова Олени Ісаєвої та Жанни Клименко. Об’єднуючою темою вебинарів стала презентація нового підручника зарубіжної літератури для 5 класу, створеного у відповідності до Модельної програми «ШКОЛА РАДОСТІ» (автори програми: О.Ніколенко, О.Ісаєва, Ж.Клименко, Л.Мацевко-Бекерська, Л.Юлдашева, Н.Рудніцька, В.Туряниця, С.Тіхоненко, М.Вітко, Т.Джангобекова). Автори підручника наголошують: «Наша філософія: радість як рушій людини вперед, реалістичний оптимізм як засадничий принцип формування сучасного українця, спосіб протистояння інформаційним атакам агресора. Наші методичні гасла: радість читання заради радості життя, художня література як спосіб пізнання себе й навколишнього світу, предмет «Зарубіжна література» – могутній чинник формування української ідентичності учнів, просто про складне. Наше життєве гасло: плекати радість у собі, дарувати радість іншим». Електронний оригінал-макет підручника можна побачити в бібліотеці ІМЗО: https://lib.imzo.gov.ua/vibr-pdruchnikv-5-klas-2021---2022-roki/konkursniy-vdbr/1movno-lteraturna-osvtnya-galuz/4-zarubzhna-lteratura-5-klsa-zzso/zarubzhna-lteratura-pdruchnik-dlya-5-klasu-zzso/zarubzhna-lteratura-pdruchnik-dlya-5-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti-avt-sava-o-o-klimenko-zh-v/. Або ж на сайті видавництва: https://www.orioncentr.com.ua/news/202-5klas-nus-pidruchniki-dlya-viboru
Одним із названих вище заходів став вебінар «Про методичні "гачки" нового підручника "Зарубіжна література" 5 клас, або Чому "який підручник, таке й навчання"», що відбувся 8 лютого в онлайн-форматі під патронажем УОВЦ «Оріон». До роботи вебінару долучилися понад 2 тисячі педагогів з усіх куточків України. Переглянути запис зустрічі можна тут: https://www.youtube.com/watch?v=zQ_c8FMq65o&t=6374s.
Також рекомендуємо до перегляду відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=7mWI_Me-Nb0.
День Гідності та Свободи
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 356
Шановні співвітчизники!
Вітаємо вас із подвійним святом, яке відзначаємо сьогодні,
21 листопада!
Перше – День Гідності та Свободи, що нагадує нам про початок двох революцій в нашій історії: Помаранчевої (2004 р.) та Революції Гідності (2013-2014 рр.), про ідеали свободи й демократії, на захист яких вийшли мужні та гідні українці, вийшли тоді і вийдуть знову і знову, допоки в Україні існуватиме загроза втрати цих основоположних для нації цінностей.
Джерело фото: https://zikua.tv/news/2017/11/22/sogodni__trynadtsyata_richnytsya_pomaranchevoi_revolyutsii_1210589
Джерело фото: https://day.kyiv.ua/uk/article/svitovi-diskusiyi/ievromaydan-yak-narizhniy-kamin-novoyi-ukrayini
Друге свято у православному календарі отримало назву Собору святого архистратига Михай/їла та інших Небесних Сил безплотних. Тобто це свято на честь зібрання Війська Господнього на чолі з архістратигом (головнокомандувачем) Михай/їлом. Це свято нагадує про біблійні події, пов’язані зі спробою встановлення над світом влади Сатани та боротьбу й перемогу над ним архистратига Михай/їла. Невипадково на всіх зображеннях у руках архангела бачимо оголений меч і шит – символи боротьби та захисту.
Джерело фото: https://ua.igotoworld.com/ua/poi_object/2037_pamyatnik-arhangelu-mihailu.htm
А чи випадково з’єдналися ці дві дати в одну? Напевно, що ні. Адже обидва мають спільну ідею: перемога над Злом потребує єднання наших зусиль та запеклої боротьби з ним. Заради Добра! Заради Свободи! Заради Миру та Справедливості!
То ж зі святом вас, співвітчизники! Будьмо вільними й гідними наших земних і небесних захисників! Прапор Перемоги - в руках кожного з нас! Тримаймо його високо!
https://www.bbc.com/russian/international/2015/02/150216_maidan_people_memoirs
ХХІ Всеукраїнський радіодиктант національної єдності
- Деталі
- Автор: Методист
- Батьківська категорія: Про кафедру
- Перегляди: 498
Диктант, що єднає думки і серця
9 листопада – День української писемності та мови – свято тисячолітньої української культури та єднання всіх українців, а для філологічної спільноти України ще й професійне свято.
За православним календарем, воно відзначається в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора-літописця – батька української історії та словесності.
Уже традиційно в цей день факультет іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова за ініціативою кафедри методики викладання світової літератури та під патронажем адміністрації факультету збирається разом для написання чергового Всеукраїнського диктанту національної єдності.
Цьогоріч автором диктанту й читцем виступив культовий український письменник Юрій Андрухович. Диктант називався «Слідом за пам’яттю» – про улюблений парк, у якому пройшло дитинство, та його неймовірну красу за різних пір року.
За зізнанням автора, текст диктанту є початком майбутнього роману. Тож можемо вважати себе учасниками процесу його творення. :)
Таких учасників сьогодні на факультеті було чимало: викладачі різних кафедр, студенти різних курсів та форм навчання, представники деканату факультету як об’єднуюча і незламна сила.
На екрані – колишні першокурсники під час патріотичного флешмобу (куратор – ст. викл. А.А.Астахова).
На скріншоті – заст. декана ФІФ з навчальної роботи, доц. І.І.Овчиннікова.
Згадали, як долучилися до написання Всеукраїнського диктанту вперше...
...і як писали його торік.
Та навіть подумки (під запис на відео) заспівали фрагмент відомої сьогодні всій Україні пісні «Батько наш – Бандера, Україна – мати…». Тож участь у популярному флешмобі, ініційованому львівськими школярами, зараховується!
На екрані – студенти НПУ імені М.П.Драгоманова на початку Євромайдану (листопад 2013 р.)
Додав натхнення на сумлінне написання диктанту й вірш Ліни Костенко «Стоїть у ружах золота колиска…» у виконанні професорки та завідувачки кафедри методики викладання світової літератури Олени Ісаєвої.
Писали диктант у швидкому темпі, адже читець не давав байдикувати! І ось вона – мить торжества!
У ході заходу згадали шкільні роки, послухали патріотичних пісень, отримали неймовірні враження та відчули себе українцями, патріотами, борцями «за Україну, за її волю, за честь і славу, за народ». Ще раз переконалися, що Україна переможе!
Пригадуючи слова Ю.Андруховича, хочеться завершити допис такими словами: «Диктант, що єднає думки і серця! "Як добре, що він у нас був! І не просто був, а буяв, дихав, заманював!.."»
Відеозапис події можна переглянути тут: https://drive.google.com/file/d/1_yCe0veXa35EWpMJ8Rq2uVofdFnfV0Aw/view?usp=sharing