Вітаємо!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 863
24 січня 2017 року на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.053.07 у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова відбувся успішний захист дисертації старшого викладача кафедри історії, суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Донецького облІППО Ціка Ігоря Григоровича з теми «Формування етнокультурної компетентності учнів 5–7 класів у процесі вивчення зарубіжної літератури» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання (зарубіжна література). Науковий керівник – Жанна Валентинівна Клименко, доктор педагогічних наук, професор кафедри методики викладання світової літератури НПУ імені М.П. Драгоманова.
Щиро вітаємо Ігоря Григоровича та Жанну Валентинівну з цією знаковою подією. Бажаємо нових творчих злетів!
Конференція
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 2419
Міністерство освіти і науки України
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Факультет іноземної філології
Кафедра методики викладання світової літератури
Науково-методичний журнал «Всесвітня література в школах України»
Український освітянський видавничий центр «Оріон»
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
Запрошуємо Вас до участі у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Актуальні проблеми літературної освіти в середній та вищій школі», яка проводитиметься 6-7 квітня 2017 року на базі факультету іноземної філології НПУ імені М.П.Драгоманова.
Проблематика конференції:
1. Україноцентризм сучасної літературної освіти в школі і ВНЗ.
2. Історія літературної освіти і методики викладання літератури в Україні та світі.
3. Специфіка вивчення літератури в загальноосвітніх і вищих навчальних закладах.
4. Сучасні літературознавчі концепції в системі вивчення літератури в школі і ВНЗ.
5. Культурологічний підхід до вивчення літератури.
6. Проблеми формування читача в сучасних реаліях України.
7. Особливості вивчення літератури в цифрову епоху.
8. Аналіз та інтерпретація художнього твору: традиції та інновації.
9. Міжпредметна взаємодія у процесі вивчення літератури в середній та вищій школі.
10. Роль літературної освіти в мовленнєвому розвитку українських школярів і студентів.
11. Інноваційні технології у викладанні літератури.
Робочі мови конференції: українська, англійська, російська.
З новим роком!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 861
Нарешті настає період новорічно-різдвяних канікул.
У цей зимово-казковий час бажаю Вам здійснити декілька ефективних прийомів новорічно-різдвяної терапії.
Рецепт терапії - за посиланням!
Гарних свят!
З вдячністю за радість спілкування та з побажаннями Добра, світла, МИРУ і ВІРИ!
Ісаєва Олена https://cloud.mail.ru/public/9stc/N6zdHw773
Відкритий лист
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 896
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ ДО УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ і ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУР, КОЛЕГ-НАУКОВЦІВ ТА УСІХ НЕБАЙДУЖИХ!
Шановні колеги та усі, кому болить,
що буде зі шкільною літературною освітою у майбутньому!
Останні місяці 2016 року, який уже відходить в історію, ми присвятили боротьбі за збереження в шкільних навчальних планах самостійних дисциплін «українська мова», «українська література», «зарубіжна література». За цей час було зроблено достатньо багато: насамперед підготовлено відповідне звернення до Міністра освіти і науки України пані Л. Гриневич, яке на сьогодні набрало 2083 (!!!!) підписи; проведено Всеукраїнський круглий стіл «Шкільна літературна освіта: вчора, сьогодні, завтра», що зібрав науковців і учителів з різних регіонів України і на якому була прийнята абсолютно однозначна резолюція про неприпустимість інтеграції («злиття») цих шкільних дисциплін; зібрано індивідуальні звернення, резолюції конференцій, витяги із засідань кафедр, факультетів, інститутів з вимогою зберегти найкращі здобутки вітчизняної мовно-літературної освіти, зокрема існування в системі шкільної ї освіти двох стратегічно важливих курсів української і зарубіжної літератур; видано кілька статей, проведено низку інтерв’ю у масмедіа з приводу ідеї інтеграції; підготовлені звернення до народних депутатів України, які зробили депутатські запити щодо зазначеної проблеми.
Чи знає влада, керівництво МОН про ці наші дії? Безумовно, що «так». Усі документи були надіслані і зареєстровані у МОН України.
Водночас, незважаючи на це, 23 грудня 2016 року, безпосередньо напередодні новорічно-різдвяних канікул, на сайті МОН України для громадського обговорення був оприлюднений Проект Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, в якому ідея інтеграції української і зарубіжної літератури знайшла своє втілення у навчальному предметі «Література (українська і зарубіжна)»
(див.посилання: http://mon.gov.ua/citizens/zv%E2%80%99yazki-z-gromadskistyu/konsultacziyi-z-gromadskistyu/gromadske-obgovorennya-2016.html ).
До 30 січня 2017 року на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. можна надіслати пропозиції щодо цих навчальних планів.
Звичайно, усім фахівцям і просто небайдужим в зазначений термін потрібно висловити своє бачення цього важливого нормативного документу, але сподіватися, що керівництво МОН відмовиться від ідеї інтеграції двох літератур, яку воно так наполегливо просуває, навряд чи доводиться, оскільки жодної аргументованої відповіді, бажання обговорити проблему у широкому колі прихильників і опонентів такої інтеграції за цей період у керівництва МОН так і не було виявлено.
Тому виникає природнє запитання: а що ж робити? Думаю, що опоненти інтегрованого курсу «Література» (українська і зарубіжна) мають свою позицію відстоювати до кінця. Хіба сьогодні, коли наші воїни ціною власного життя і здоров’я виборюють право нашої країни на справжню НЕЗАЛЕЖНІСТЬ, ми можемо «здати» свою боротьбу за демократичні цінності, адже бути почутими, брати безпосередню участь у реформах країни, а не чекати, що тобі насаджують «зверху» – це боротьба уже не просто за окремі курси української і зарубіжної літератури, це боротьба проти свавілля влади, проти авторитаризму і приниження іншої, альтернативної думки.
І ми не можемо кинути цю боротьбу. Просто не маємо на це морального права.
Але сьогодні поки науковці будуть і надалі писати статті, пости, звернення до усіх, хто здатний якось вплинути на вирішення указаної проблеми, настав час діяти безпосередньо тим, хто буде реалізовувати ці нові навчальні плані – учителям української і зарубіжної літератури. З метою розповсюдження інформації про небезпеку зникнення у навчальних планах окремих курсів української і зарубіжної літератури пропоную звернутися до батьків учнів, особливо до тих, які мають «вихід» на масмедіа, зокрема телебачення. Також серед ефективних засобів протесту будь-якого демократичного суспільства є ті, які можуть привернути увагу широкого кола громадськості. Наприклад, це може бути мітинг під стінами МОН і обласними відділами освіти, різні попереджувальні акції. Вирішувати, звичайно, самим учителям…
Але, зрозуміло й те, що, якщо ми все ж таки хочемо, щоб молоді українці залишалися «homo legens» (людина, що читає), надалі чекати і мовчати уже вкрай небезпечно.
З побажаннями виявити свою професійну і громадянську позицію і з вірою, що ДОБРО і СВІТЛО, яке несе в собі ЛІТЕРАТУРА, обов’язково переможе,
Ісаєва Олена Олександрівна,
доктор пед. н., проф., зав. кафедри методики викладання світової літератури НПУ ім. М.П. Драгоманова
26 грудня 2016 року
Всеукраїнський круглий стіл
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 3330
ІНФОРМАЦІЯ
Про Всеукраїнський круглий стіл
«Шкільна літературна освіта: вчора, сьогодні, завтра»
25 листопада 2016 року, м. Київ
25 листопада 2016 року на базі факультету іноземної філології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Шкільна літературна освіта: вчора, сьогодні, завтра».
Організаторами круглого столу виступили кафедра методики викладання світової літератури та кафедра російської і зарубіжної літератури факультету іноземної філології НПУ ім. М.П. Драгоманова, Український освітянський видавничий центр «Оріон» і часопис «Всесвітня література в школах України».
До проблематики круглого столу виявили зацікавленість близько 80 осіб, а в його роботі взяли участь 62 представника науково-освітянської спільноти з 15 областей України та м. Києва (з Київської (5 учасників з 4 установ), Чернігівської (3 учасника з 2 установ), Черкаської (1 учасник), Вінницької (1 учасник), Івано-Франківської (1 учасник), Хмельницької (1 учасник), Луганської (1 учасник), Львівської (1 учасник), Полтавської (2 учасника з 2 установ), Кіровоградської (4 учасника з 4 установ), Дніпропетровської (4 учасника з 2 установ), Сумської (3 учасника з 1 установи), Донецької (2 учасника з 1 установи), Закарпатської (1 учасник), Миколаївської (1 учасник) областей та м. Києва (47 учасників з 23 установ).
ПРЕС-РЕЛІЗ
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 729
ПРЕС-РЕЛІЗ
Запрошуємо представників ЗМІ до участі в:
Учасники: науковці, учителі, методисти, студенти – майбутні учителі, представники видавництв, учні старших класів та їх батьки, а також усі небайдужі до того, якою буде шкільна літературна освіта в Україні.
З питань акредитації та програми заходу, будь ласка, звертайтесяна електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або за тел.: +38(067)2333875 (Ірина Долгінінська).
Акредитація відкрита до 12:00, 24 листопада 2016 р.
Круглий стіл
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 739
Міністерство освіти і науки України
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Факультет іноземної філології
Кафедра методики викладання світової літератури
Кафедра російської та зарубіжної літератури
Науково-методичний журнал «Всесвітня література в школах України»
Український освітянський видавничий центр «Оріон»
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ – ЗАПРОШЕННЯ
Запрошуємо Вас узяти участь у роботі Всеукраїнського круглого столу на тему: «Шкільна літературна освіта: вчора, сьогодні, завтра», який відбудеться 25 листопада 2016 року об 11 год. у м. Києві, вул. Тургенєвська, 8/14, ауд. 6-8.
У ході круглого столу планується обговорити таке коло питань:
- виклики сучасності та основні завдання вивчення літератури в школі: у пошуках відповідностей;
- з історії становлення та розвитку шкільних курсів "Українська література", "Зарубіжна література": осмислення набутого досвіду;
- ідея інтеграції шкільних курсів «українська мова», «українська література», «зарубіжна література»: pro et contra;
- наступність у навчанні: від літературного читання в початковій школі до окремих шкільних курсів української і зарубіжної літератури в основній і старшій школі;
- до 40-річчя часопису «Всесвітня література в школах України»: методичний порадник, що завжди поруч.
Для участі в круглому столі просимо Вас до 15 листопада подати заявку на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., вказавши повні контактні дані (прізвище, ім’я, по-батькові, місце роботи, посаду і контактний телефон), форму участі (виступ на пленарному – до 15 хвилин; виступ в обговоренні – до 10 хвилин) і тему виступу.
Порядок роботи круглого столу:
10.30–11.00 |
реєстрація учасників; |
11.00–11.15 |
відкриття круглого столу; |
11.15–12.45 |
пленарне засідання; |
12.45–14.30 14.30–15.00 15.30-16.00 |
виступи учасників круглого столу; кава-пауза, вільне спілкування; підведення підсумків роботи круглого столу, прийняття резолюції. |
Контактні телефони: +38(044)486-88-50 (кафедра методики викладання світової літератури НПУ ім. М. П. Драгоманова), +38(067)2333875 (ст. викладач кафедри Ірина Юріївна Долгінінська).
З повагою – оргкомітет.
Зверніть увагу!
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 800
Нарада в МОН
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 951
3.06.2016 р. у МОН України відбулася нарада з питань мовно-літературної освіти в знз за головуванням заступника міністра П. Хобзея. На ній обговорювалися перспективи шкільних курсів української мови, української літератури, зарубіжної літератури, інтегрованого курсу "Література", російської мови та івриту. Зокрема розглядалося питання про специфіку вивчення в сучасній школі кримсько-татарської літератури. Свої думки щодо визначальних особливостей розвитку названих курсів висловили представники різних навчальних закладів та наукових установ. За запрошенням МОН України у роботі наради взяли участь завідуюча та члени кафедри методики викладання російської мови та світової літератури НПУ ім. М. П. Драгоманова: професори О. Ісаєва, Ж. Клименко, Л. Давидюк, доцент А. Мельник.
УВАГА! КОНКУРС
- Деталі
- Автор: Методист
- Перегляди: 987
Шановні студенти!
Просимо звернути увагу на те, що
кафедра методики викладання російської мови та світової літератури
оголошує конкурс на
кращий есей про вчителя зарубіжної літератури.
До участі в конкурсі запрошуються
студенти ІV та ІII курсів, які незабаром проходитимуть практику в загальноосвітніх школах м.Києва, а також всі бажаючі.
Героями ваших есеїв можуть бути
вчителі-наставники з практики, а також ваші шкільні вчителі, майстерність яких сприяла вашій любові до літератури та літературної творчості, зростанню вашої особистості як такої.
Форма есею: прозова чи віршована.
До твору прохання додати кілька світлин, які б унаочнили образ вашого героя та його майстерність.
Кращі роботи будуть опубліковані на сайті кафедри методики викладання російської мови і світової літератури та рекомендовані до друку у фаховому методичному часописі
«Всесвітня література в школах України».
Матеріали до конкурсу (у паперовому та електронному вигляді) просимо надавати на кафедру методики протягом лютого – квітня
Бажаємо натхнення та вдалих есеїв!
Загальний керівник практики
із зарубіжної літератури О.К.Бицько